ارائه راه‌حل‌های جدید امنیتی اینترنت اشیا توسط HP

کمیته رکن چهارم – شرکت اروپا به تازگی راه‌کارهای جدیدی را به منظور تقویت اینترنت اشیا ارائه کرد.

 آروبا (Aruba)، شرکت تابعه «HP»، پیشنهادات جدیدی را برای کمک به تسریع گسترش اینترنت اشیا ارائه کرد.

این پیشنهاد «Aruba ClearPass Device Insight» نام داشته، یک راه کار کشف و تشخیص با اثر انگشت مبتنی بر یادگیری ماشینی (ML) و مجموعه‌های ۵۳۰ و ۵۵۰ آروبا است. همچنین نقاط دسترسی اینترنت اشیای رده ۸۰۲٫۱۱ax (وای‌فای ۶) به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا موانع ارتباطی و امنیتی اینترنت اشیا را با کاهش هزینه‌های عملیاتی و پیچیدگی مرتبط با مدیریت آن‌ها حذف کنند.

سازمان‌ها با نمایش راهبردهای اینترنت اشیای خود، با چالش‌های امنیتی و ارتباطی جدیدی مواجه هستند. بیش از ۱۴ میلیون دستگاه جدید متصل به اینترنت هر روز به شبکه اضافه می‌شوند.

معرفی انواع مختلف دستگاه‌ها باعث افزایش ناکارآمدی تکنیک‌های دستی و سنتی می‌شود. این مسئله خودمختارسازی و هوشمندی را به یکی از نیازهای کلیدی تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، نیاز به تقویت اتصال اینترنت اشیا برای دستگاه‌های موجود و جدید با استفاده از پروتکل‌های مختلف، منجر به تقاضای پلتفرم واحد و همگرا از سوی مشتری می‌شود که از شایع‌ترین فن‌آوری‌های بی‌سیم امروز – وای‌فای، بلوتوس ۵ و زیگ‌بی (Zigbee) – حمایت می‌کند.

برنامه جدید «ClearPass Device Insight» آروبا از یادگیری ماشینی و انبوه‌سپاری استفاده می‌کند. این کار به منظور خودکار کردن فرآیند کشف و شناسایی اثر یکتای همه آی‌پی مدیریت شده و نشده و ابزارهای اینترنت اشیا روی هر شبکه سیم‌دار و وای‌فای صورت می‌گیرد. بدون اینکه فروشنده آن در نظر گرفته شود.

فناوری پیشرفته مخزن اطلاعات علمی آروبا، بازرسی پکت سفارشی سای شده را برای ایجاد پروفایل‌ها ارزیابی و امکان اثرانگشت را فراهم می‌کند. پلتفرم ارائه ابری ClearPass Device Insight، یادگیری‌های جمعی مشترک را برای شناسایی دستگاه‌های غیرقابل پیش‌بینی به‌کار می‌برد.

تیم‌های فناوری اطلاعات با استفاده از مدیر سیاست ClearPass و توانایی‌های امنیتی قطعه‌بندی پویای آروبا می‌توانند اجرای سیاست و سندیت را در دستگاه و سطح کاربر خودکار کنند و سیاست‌ها و قوانین دسترسی مختلف را براساس نقش تعیین شده برای دستگاه به‌کار روند.

اگر هر دستگاه رفتار غیرطبیعی نشان دهد، ClearPass می‌تواند به‌صورت خودکار آن را از شبکه خارج کند. به گفته «Gartner»، خط کسب و کار، فناوری عملیاتی و ایجاد شبکه‌های خودکار دارای شکاف هوایی در زیرساخت‌های سازمانی همگرا هستند و دستگاه‌های اینترنت اشیا و فرصت‌های حمله بیشتری را اضافه می‌کنند.

روش حلقه بسته آروبا با حذف این حدس، یک راه‌حل امنیت اطلاعات و خودکار را به منظور مشاهده تنوع و حجم دستگاه‌ها برای تیم‌های فناوری اطلاعات فراهم می‌کند. این دستگاه‌ها، اغلب بدون نظارت فناوری اطلاعات به شبکه مناسبی متصل هستند.

جزئیات جامع در مورد هر دستگاه از جمله سازنده، محل دستگاه و حتی نوع برنامه‌های کاربردی دستگاه در حال اجرا روی خط اتصال کاربر ClearPass برای ارائه راه‌حل کامل و نمایش مشاهده و کنترل اینترنت اشیا نشان داده می‌شود.

وقتی سازمان‌ها شبکه‌های چندگانه را به یک زیرساخت همگرای واحد تبدیل می‌کنند، تیم‌های فناوری اطلاعات می‌توانند با کاهش پیچیدگی، بازگشت سرمایه را با اجرای راهبرد اینترنت اشیای آنها بهبود بخشند. یپشتیبانی از پروتکل‌های وای‌فای، بلوتوس ۵ و زیگ‌بی روی ای‌پی‌های جدید به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا با ۷۴ درصد دستگاه‌های اینترنت اشیای امروز ارتباط برقرار کنند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.