دسترسی گاوهای انگلیسی به شبکه ۵G

کمیته رکن چهارم – گاو‌های انگلستان زودتر از برخی مردم به ۵G دسترسی پیدا خواهند کرد.

با پیدایش نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، حدس و گمان‌های زیادی درباره‌ ۵G و تأثیرگذاری آن در همه ابعاد زندگی بشر زده می‌شود. برخی کارشناسان باور دارند که دسترسی به ۵G و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت ماشین‌های خودران یا امکان دانلود دیتای حجیم در چند ثانیه می‌تواند مفهوم اینترنت و ارتباط جهانی را به‌طورکلی تغییر دهد.

حال به نظر می‌رسد که یک گاوداری در انگلستان به اهمیت ۵G پی برده و سعی دارد سریعاً از آن استفاده کند. بدین ترتیب مشخص شده که گاو‌های انگلستان زودتر از برخی مردم به ۵G دسترسی پیدا خواهند کرد.

این گاوداری که در جنوب غربی انگستان قرار گرفته پیش از این نیز از تکنولوژی برای افرایش بهره‌وری فعالیت خود بهره گرفته اما این بار برای ۵۰ گاو شیرده‌ی خود قلاده‌های هوشمندی با سرعت انتقال داده‌ی ۵G انتخاب کرده که این قلاده‌ها سیستم شیردوشی روباتیک را کنترل می‌کنند.

البته نحوه عملکرد این قلاده‌ها بسیار ساده است؛ زمانی که یک گاو وارد ایستگاه شیر دوشی می‌شود، قلاده‌ی آن به ماشین اطلاع می‌دهد باید عملیات را آغاز کند.

در واقع این ۵۰ قلاده می‌تواند هم بهترین روش برای تست پتانسیل نهفته‌ی شبکه ارتباطی ۵G در صنعت کشاورزی باشد و هم راهی برای تبلیغ عمومی سیستم‌های شبکه‌ی روستایی کمپانی سیسکو (Cisco Systems Inc).

کارشناسان با استفاده از این سیستم می‌توانند سرعت انتقال داده میان سنسور‌های این سیستم و توانایی‌های شبکه ارتباطی ۵G را کنار سرعت انتقال داده اتصالات پهنای باند روستایی بگذارند و ببیند تکنولوژی جدید عملاً تا چه حد می‌تواند سرعت انتقال داده را بهبود بخشد.

با توجه به اینکه دسترسی به ۵G امکان انتقال داده‌ با سرعت بسیار بالا را فراهم می‌کند، آینده‌ی تمامی صنایع به نوعی وابسته به آن خواهد بود و کشوری که بتواند در این تکنولوژی حرف اول را بزند، می‌تواند بر تخت پادشاهی اقتصاد دنیا بنشیند.

شاید به همین خاطر باشد که آمریکا از تسلط هواوی بر شبکه های ۵G دنیا واهمه دارد و ترامپ هنوز ۵G نیامده اینترنت ۶G می‌خواهد. با این حال باید تا همه‌گیر شدن این تکنولوژی صبر کنیم تا ببینیم ۵G بر زندگی ما چه تأثیری خواهد گذاشت.

منبع: دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.