روسیه دارای سریعترین هکرها است

کمیته رکن چهارم – در مدت زمان کوتاهی که طول می‌کشد تا یک سینی کلوچه بپزد یا یک برنامه نت‌فلیکس را تماشا کنید، یک هکر متوسط روسی می‌تواند به شبکه کامپیوتر نفوذ کند.

 بر اساس گزارش های منتشر شده در مورد سرعت عملکرد هکرهای جهان، در مدت زمان کوتاهی که طول می‌کشد تا یک سینی کلوچه بپزد یا یک برنامه نت‌فلیکس را تماشا کنید، یک هکر متوسط روسی می‌تواند به شبکه کامپیوتر نفوذ کند. به گفته کارشناسان میانگین زمان فرار برای هکرهای روسی حدود ۱۸ دقیقه بود.  این درحالیست که گروه‌های هک وابسته به چین به طور متوسط حدود چهار ساعت وقت داشتند و هکرهای کره‌شمالی نیز قادر بودند تا به یک شبکه در عرض دو ساعت و نیم دسترسی پیدا کنند.

این معیار به‌عنوان زمان شکست نامیده می‌شود، زمانی که هکرها می‌توانند وارد یک شبکه شوند و دسترسی خود را گسترش دهند یا به ماشین‌های دیگر پس از نفوذ اولیه حمله کنند. شرکت امنیت سایبری CrowdStrike، در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۰ هزار جستجو جهت نقض، از مشتریان خود برای این گزارش جمع‌آوری کرده است. این اطلاعات شامل شرکت‌هایی در هر صنعت عمده از جمله سازمان‌هایی در بخش‌های خصوصی و دولتی در بیش از ۱۷۶ کشور می‌باشد.

از آنجایی که امنیت سایبری برای دولت‌ها و شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای اهمیت دارد، این امر اغلب به عنوان نگرانی عمده برای مدیران سطح C اشاره می‌شود، از طرفی کمبود کارکنان سایبری نیز همچنان ادامه دارد. گزارش دفتر اداره مدیریت و بودجه کاخ سفید نشان داد که حدود سه چهارم از تمام ادارات فدرال نیاز به بهبود فوری دفاع دیجیتالی دارند.

منبع: پلیس فتا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.