“۱۲۳۴۵۶”، رمز عبور بیش از ۲۳ میلیون حساب کاربری هک شده

کمیته رکن چهارم – بر اساس گزارشی که مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس (NCSC) آن را منتشر کرده، “۱۲۳۴۵۶” در صدر ‌بیشترین رمزهای عبوری قرار دارد که حساب کاربری آنها به طریقی هک یا افشا شده است.

در این گزارش به داده‌های جمع‌آوری شده توسط سرویس Have I Been Pwned استناد شده است. سرویس مذکور کاربران را قادر می‌سازد تا با وارد کردن رمزهای عبور پیشین خود، از فاش شدن آنها در جریان هک‌های چند سال اخیر مطلع شوند.

بر طبق گزارش NCSC،و ۲۳٫۲ میلیون حساب کاربری در سرتاسر دنیا با رمز عبور “۱۲۳۴۵۶” حفاظت شده بودند. رقیب آن، “۱۲۳۴۵۶۷۸۹” است که در ۷٫۷ میلیون حساب کاربری مشاهده شده است. “qwerty”،و “password” و “۱۱۱۱۱۱۱” نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

جای تعحب ندارد که بسیاری از رمز های عبور هک شده از نام افراد، تیم‌های فوتبال، موسیقی‌دان‌ها و شخصیت‌های تخیلی برگرفته شده‌اند که در جدول زیر متداول‌ترین نمونه‌های آن قابل مشاهده است.

NCSC فهرستی از یک‌صدهزار رمز عبور هک / افشا شده با بیشترین فراوانی را نیز در دسترس قرار داده است.

اگر به هر دلیل رمز عبور حتی یکی از حساب‌های کاربری شما در فهرست مذکور قرار دارد در اسرع وقت نسبت به تغییر آن به رمز عبوری پیچیده اقدام کنید.

ضمن اینکه همچون همیشه در صورت فراهم بودن قابلیت سیستم اصالت‌سنجی دو عاملی (۲FA) توسط سرویس دهنده استفاده از آن توصیه می‌شود.

منبع : شبکه گستر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.