هشدار مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا در مورد گذرواژه‌های محبوب

کمیته رکن چهارم – بر اساس گزارش مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا، میلیون‌ها نفر از مردم، برای اطلاعات حساس خود، از گذرواژه‌های ناامن و تکراری استفاده می‌کنند.

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا در لندن، اخیراً طی بررسی حساب‌های کاربری هک شده در ماه‌های اخیر، به نتایج جالب و قابل توجهی در مورد گذرواژه این اکانت‌ها دست یافته است.

بر اساس این پژوهش، رمز عبور حدود ۲۳ میلیون از حساب‌های کاربری قربانیان حملات سایبری، عدد ۱۲۳۴۵۶، بوده است.

در این پژوهش، عدد ۱۱۱۱۱۱۱ نیز در میان ۵ گذرواژه محبوب و مورد استفاده از سوی حساب‌های کاربری هک شده قرار داشته است. علاوه بر این، رایج‌ترین نام‌های استفاده شده در رمز عبورها، به ترتیب، اشلی (Ashley)، مایکل (Michael)، دنیل (Daniel) و جسیکا (Jessica) بوده است.

گزارش منتشر شده، حاکی از آن است که عبارات سوپرمن (Superman)، ناروتو (Naruto)، پوکمون (Pokemon) و بتمن (Batman) نیز از محبوب‌ترین شخصیت‌های خیالی مورد استفاده در کلمات عبور بوده‌اند.

به عقیده بسیاری از متخصصان، بهترین راه محافظت حداکثری از حساب‌های کاربری، عدم استفاده از گذرواژه مشترک برای همه حساب‌های کاربری و اطلاعات حساس است.

کارشناسان توصیه می‌کنند که ایمن‌ترین نوع گذرواژه با ترکیب ۳ کلمه تصادفی به یاد ماندنی با تعدادی عدد و کاراکتر، ایجاد می‌شود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.