نکاتی درباره ویروسهای کیلاگر و استفاده از کیبورد مجازی در برخی ضد ویروسها

کمیته رکن چهارم – ۱ویروسهای کیلاگر وظیفه سرقت اطلاعات حسابهای کاربری را دارند .

ولی حتمآ برای برخی کاربران این سوال پیش آمده که چرا غولهای امنیتی مانند ترندمیکرو ، سیمنتک و … از ویژگی کیبورد مجازی در ضد ویروسهای خود استفاده نمیکنند ولی برخی شرکتها مانند کسپرسکی ( کاسپرسکی ) در ضد ویروسهایشان از کیبورد مجازی استفاده میکنند ؟!

متاسفانه چندین تروجان و کیلاگر پیشرفته در فضای اینترنت مشاهده شده اند که میتوانند اطلاعات را حتی از کیبوردهای مجازی سرقت کنند .
از طرفی درصد بسیار کمی از کاربران برای ورود اطلاعات از کیبورد مجازی استفاده میکنند و دلیل آن سختی کار با کیبورد های مجازی است .
به همین دلیل شرکتهای معتبر امنیتی از تکنولوژی های پیشرفته تری به جای کیبورد مجازی استفاده میکنند که حتی در صورت آلوده بودن سیستم به کیلاگر ، سارقان اینترنتی قادر به سرقت اطلاعات حسابهای کاربری نباشند .

شرکتهایی که از ویژگی کیبورد مجازی استفاده میکنند بیشتر به جنبه های تبلیغاتی و فروش محصولات خود فکر میکنند و امنیت کاربران یا برای آنها اهمیتی ندارد و یا چندان مهم نیست و فروش محصول فقط برای آنها مهم است .

مسئله دیگر استفاده از برنامه های مدیریت پسوردها مانند DirectPass می باشد که همراه با ضد ویروس وظیفه نگهداری و حفاظت از حسابهای کاربری و پسوردها را بر عهده دارند .

مشابه این مسئله در وجود ویژگی سندباکس ( Sandbox ) در ضد ویروسها مخصوصآ ضد ویروسهای خانگی است .

بجزء این مسئله که برخی بدافزارها و ویروسها از سندباکسهای ضد ویروسهای خانگی به هسته اصلی سیستم نفوذ میکنند ، باید گفت مگر کاربر کارشناس خبره امنیتی است که تشخیص دهد یک برنامه یا فایل ویروس یا بدافزار است و یا مشکوک است که آن را در سندباکس اجرا کند ؟!!

شرکتهایی که از سندباکس به عنوان یک ویژگی در ضد ویروسهای خانگی خود استفاده و بر روی آن تبلیغ میکنند به طور مشخص فقط برای تبلیغات این کار را انجام داده اند و امنیت کاربرانشان اهمیتی برایشان ندارد .

منبع:دیسنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.