شرکت HP، یکی از پیشگامان توسعه ابررایانه را خرید

کمیته رکن چهارم – شرکت HPE به‌منظور تولید نسل بعدی ابررایانه‌ها، کرای، یکی از پیشگامان این عرصه را خریداری کرد.

شرکت «HPE» به تازگی اعلام کرد به منظور حضور در رقابت تولید سریع‌ترین ابررایانه جهان، «کرای» (Cray) را با پرداخت ۱٫۳ میلیارد دلار خریداری کرد.

آنتونیو نری (Antonio Neri)، مدیرعامل HPE، توضیح داد که خرید شرکت کرای به آن‌ها در توسعه نسل بعدی ابررایانه‌ها کمک خواهد کرد.

نری گفت:

 ارائه پاسخ به بزرگ‌ترین چالش‌های اجتماعی، در مقادیر عظیمی از داده‌ها دفن می‌شوند. تنها با پردازش و تجزیه‌وتحلیل همین اطلاعات است که می‌توان راه‌کارهایی را به منظور برطرف سازی مشکلات پزشکی، تغییرات اقلیمی، فضایی و بسیاری موارد دیگر ارائه داد. کرای یکی از رهبران جهانی فناوری ابررایانه‌ها است و تعهد بالایی به نوآوری دارد. با ترکیب گروه‌ها و فناوری کلاس جهانی ما، فرصت ایجاد نسل بعدی ابررایانه‌ها را که دارایی کارایی بالایی هستند، به دست می‌آید. این تجهیزات نقشی بسیار مهم در پیشرفت نحوه‌ی زندگی و کار مردم خواهند داشت.

 

شرکت HPE انتظار دارد از قرارداد یاد شده در زمینه بهبود کسب‌وکار فدرال و دانشگاه‌ها بهره بگیرد. همچنین محصولات ابررایانه خود را در دسترس مشتریان تجاری نیز قرار بدهد.

سرعت رو به رشد داده‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، تحلیل ابر داده و نیازهای روزافزون مشتریان به اطلاعاتی حجیم‌تر، توجه HPC را به سمت خود کرده است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند ارزش بازارش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۳۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.

کرای در سال ۱۹۷۲ تأسیس شد و تاکنون به‌منظور ایجاد ۲ عدد از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان برای آزمایشگاه‌های وزارت انرژی آمریکا، با آن قرارداد همکاری امضا کرده است. این بسترها به فرانتیر (Frontire) و ارورا (Aurora) نام داشته و به ترتیب با همکاری AMD و اینتل توسعه پیدا کرده‌اند. قدرت پردازش این ابررایانه ۱٫۵ اگزافلاپس یا   دستور در ثانیه است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.