نیاز نیروی زمینی آمریکا به اینترنت اشیا راهبردی

کمیته رکن چهارم – یکی از فرماندهان نیروی زمینی آمریکا معتقد است، باید گفتگو پیرامون مبحثی به نام اینترنت اشیا راهبردی آغاز شود.

بروس کرافورد (Bruce Crawford)، مدیر ارشد اطلاعاتی و فرمانده کارکنان نیروی زمینی آمریکا، در زمان برگزاری اجلاس «تک‌نت سایبر ۲۰۱۹» (TechNet Cyber 2019)، در بالتیمر، علاوه بر «اینترنت اشیا تاکتیکی» (Internet of Tactical Things)، مبحثی به نام «اینترنت اشیا راهبردی» (Internet of Strategic Things) را پیشنهاد داد.

کرافورد گفت:

 ما گفتگوهای واقعاً خوبی در رابطه با اینترنت اشیا داشته‌ایم. این مسئله مربوط به چند سال پیش است. سپس ما شروع به صحبت در رابطه با اینترنت اشیا تاکتیکی کردیم. من فکر می‌کنم چیزی که در افق وجود دارد، بیش از هر مسئله مربوط به مباحث اینترنت اشیا راهبردی می‌شود.

 

مدیر ارشد اطلاعاتی نیروی زمینی ادامه داد، مبحث یاد شده در نتیجه‌ی قانون‌گذاری‌های چند سال گذشته است که به‌منظور تمرکز بیشتر روی امنیت سایبری، به‌خصوص در زمینه سامانه‌های سلاح ارتش، شکل گرفت. بخشی از صحبت‌های وی روی مسائل زیرساخت‌های حیاتی نیروی زمینی متمرکز بود.

فرمانده کارکنان نیروی زمینی، به شبکه‌ی نسل پنجم (۵G) اشاره کرد و گفت:

 این بستر بسیار بزرگ‌تر و سریع‌تر از نسل ۴ خواهد بود. ما در داخل نیروی زمینی در رابطه با نیازهای خود گفتگوهای خوبی داشته‌ایم. اینترنت ۵ جی از ظرفیت بالقوه‌ای برای تبدیل‌شده به یک زیرساخت حیاتی برخوردار است.

 

بر اساس ادعای مقام یاد شده، نیروی زمینی آمریکا، سومین و پیچیده‌ترین سازمان جهان است. سرویس‌ها نیاز دارند صنعت به منظور استفاده‌ی درست از ۵ جی، فناوری‌های مربوطه را توسعه بدهد. برای نمونه می‌توان به آنتن‌های نرم‌افزاری (software-defined antennas)، اشاره کرد که امکان ادغام سریع نوآوری‌های نسل بعدی را در همه‌ی بسترها فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر نیاز نیروی زمینی برای دسترسی به استعدادهای فنی مدرن در داخل ارتش، افزود:

 ما واقعاً به استعدادهای صنعتی نیاز داریم. این متخصصان به ۲ دسته تقسیم می‌شوند. یکی از آن‌ها استعدادهای فنی سنتی است که ما می‌شناسیم. در طرف دیگر می‌توان به دانشمندان داده، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و مهندس‌ها اشاره کرد.

 

بروس کرافورد از تخصص‌های مدرن به عنوان قراردادهای هوشمند ابری یاد کرد. از توانایی توسعه این قرار داده‌ها نیز به عنوان وظیفه‌ای برجسته یاد شد.

کرافورد اظهار کرد:

 نیروی زمینی در رابطه ادغام با دفتر مدیریت ابری با پنتاگون و نظارت همه‌ی خدمات ابری در این ارگان، تحقیق می‌کند. یکی از چندین کاستی‌های ما که در زمینه قراردادهای هوشمند ابری وجود دارد. ما همچنین صحبت‌هایی کاملاً مشابه را در رابطه باهوش مصنوعی، ۵ جی و همچنین ۴ جی انجام می‌دهیم.

 

مقام یاد شده افزود، نیروی زمینی آمریکا در طول ۲ ماه آینده، باید یک راهبرد داده منتشر کند. فرقی نمی‌کند این اطلاعات در حال استفاده باشند یا در حال استراحت، خدمات یاد شده می‌توانند به هر دو صورت دفاع تهاجمی در شبکه‌ها و حفظ امنیت داده‌ها شکل گیرند.

مسئله‌ای که از آن به عنوان مشکل داده یاد می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های خدمات است. مدیر ارشد اطلاعاتی نیروی زمینی اشاره کرد:

 مشکل داده از بستر ابری و مباحث امنیت سایبری بزرگ‌تر است. احتمالاً ما باید بیشتر در رابطه با یک محیط متن‌باز داده فکر کنیم. شیوه‌ای که قرار است از داده‌های محافظت به عمل آید.

 

وی همچنین در رابطه با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تقویت سامانه‌های مختلف فرماندهی نبرد شامل سیستم‌های هوایی، متحدتان دشمنان گزارشی را ارائه داد. این اقدام یک عملیات مشترک است که به مدت ۲ سال به طول می‌انجامد.

فرمانده کارکنان نیروی زمینی اظهار کرد:

 اقدام یاد شده ۱۶ سامانه فرماندهی نبرد مختلف را به ۳ محیط، مدیریت فرماندهی، قابل‌حمل و متحرک تقسیم می‌کند. در رابطه با همه‌ی سرویس‌هایی که از بین می‌روند فکر کنید. تصور کنید همه‌ی زیرساخت‌های ما در طول زمان از بین می‌روند.

 

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.