ثبت نشان تجاری سیستم عامل هوآوی

کمیته رکن چهارم – شرکت هوآوی به تازگی نشان تجاری جدیدی را ثبت کرده است که متعلق به سیستم عامل بومی این شرکت باشد.

به نقل از «شهر سخت افزار»؛ همان‌طور که می‌دانید هفته گذشته شرکت گوگل به دستور دولت آمریکا شرکت چینی هواوی را تحریم کرد و لایسنس اندروید این شرکت را باطل کرد، اما هواوی از این اقدام گوگل چندان شگفت زده نشده است. پیش از این گفته می‌شد که شرکت هواوی در حال کار بر روی سیستم عامل اختصاصی خود است و در همین راستا به تازگی سرنخ‌هایی از این سیستم عامل چینی پیدا شده است.

اخیراً مدیر عامل شرکت هواوی، ریچارد یو تایید کرده بود که این شرکت در حال طراحی سیستم عامل اختصاصی برای محصولات خود است. حال به تازگی اطلاعات جدیدی در خصوص این موضوع منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت هواوی نشان تجاری سیستم عامل اختصاصی خود را با نام هانگ‌منگ (Hongmeng) در اداره‌ی مدیریت مالکیت فکری ملی چین به ثبت رسانده است. در سایت رسمی اداره مدیریت مالکیت فکری ملی چین، نشان تجاری سیستم عامل هانگ منگ در تاریخ ۲۴ اوت ۲۰۱۸ توسط هواوی ثبت شده است و تا پایان ۱۳ مه سال ۲۰۲۹ نیز اعتبار دارد.

تا این لحظه اطلاعات دقیقی از سیستم عامل اختصاصی هواوی منتشر نشده است، اما به گفته ریچارد یو این سیستم عامل به شکل یکپارچه برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، گجت‌های پوشیدنی، تلویزیون‌های هوشمند، تبلت و سایر دستگاه‌های هوشمند طراحی شده است با تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی و اپلیکیشن‌های تحت وبی که در فروشگاه اپ‌گالری هواوی منتشر شده‌اند سازگاری کامل دارد. پیش از این شرکت سامسونگ نیز تلویزیون‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و برخی از گوشی‌های هوشمند خود را به سیستم عامل اختصاصی خود یعنی تایزن مجهز کرده بود، اما در این مورد هواوی قصد دارد تا تمام دستگاه‌های خود را به سیستم عامل اختصاصی هانگ منگ مجهز کند؛ در نتیجه اندروید و سایر سیستم عامل‌ها مانند ویندوز به طور کلی از چرخه محصولات هواوی حذف خواهند شد.

با توجه به رشد نجومی محبوبیت شرکت هواوی و برندهای زیر مجموعه آن در سطح جهانی، این شرکت باید به سرعت اقدامات لازم برای جایگزینی سیستم عامل را انجام دهد، زیرا گوگل تنها ۹۰ برای بروزرسانی گوشی‌های هوشمند اندرویدی به هواوی فرصت داده است و این شرکت دیگر امکان ثبت لایسنس برای گوشی‌ها و سایر محصولات اندرویدی جدید خود را نخواهد داشت. به گفته مدیر عامل هواوی، سیستم عامل اختصاصی هانگ منگ به احتمال بسیار زیاد تا پاییز سال میلادی جاری عرضه خواهد شد.

منبع: شهر سخت افزار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.