لنوو با همکاری کوالکام از نخستین لپ‌تاپ ۵G دنیا رونمایی کرد

کمیته رکن چهارم -امروز در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، شرکت لنوو با همکاری کوالکام از لپ‌تاپ ۵G خود با نام موقت «Project Limitless» رونمایی کرد که قرار است در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود.

طراحی لپ‌تاپ جدید لنوو شباهت زیادی با محصولات ۲در۱ سری یوگا دارد که به یک لولای مخصوص با قابلیت چرخش به پشت مجهز شده و از دکمه‌های کیبورد مقعر بهره می‌برد. البته طبق اطلاعات موجود، احتمالاً این طراحی تا سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییراتی خواهد شد.

از نظر سخت‌افزاری، لپ‌تاپ ۵G لنوو به یک چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸cx مجهز شده که با هشت هسته Kryo 495 و ۱۰ مگابایت حافظه کش، نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM عملکرد بهتری خواهد داشت. در ضمن برای پردازش امور گرافیکی نیز از چیپ Adreno 680 Extreme استفاده شده که به گفته کوالکام، دو برابر قوی تر از نمونه به کار رفته در اسنپدراگون ۸۵۰ خواهد بود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، لپ‌تاپ ۵G لنوو یک کامپیوتر همیشه روشن (مانند گوشی) است که مصرف باتری آن به مراتب کمتر از لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل بوده و می‌تواند تا ساعت‌ها استفاده از ویندوز ۱۰ مایکروسافت و نرم‌افزارهای کاربردی آن را ممکن کند.

البته باید در نظر داشت که هنوز تمام اپلیکیشن های ویندوزی برای استفاده توسط پردازنده‌های ARM بهینه نشده‌اند و به همین خاطر، برخی از این نرم‌افزارها توسط یک ایمولاتور (شبیه ساز) در لپ‌تاپ‌های همیشه روشن اجرا می‌شوند. در چنین شرایطی، فشار بیشتری بر دوش پردازنده خواهد بود که کوالکام در این زمینه قول عملکرد بی‌نقص را داده است.

اما شاید مهم‌ترین ویژگی محصول مشترک لنوو و کوالکام، قابلیت اتصال آن به شبکه ۵G باشد که توسط مودم X55 کوالکام ممکن شده و ۷ گیگابیت در ثانیه را به کاربر ارائه می‌دهد. در کنار اینترنت پرسرعت، پشتیبانی از PCI-E 3.0، خروجی تصویر ۴K، پورت USB 3.1 و USB-C نیز در اسنپدراگون ۸cx پیش‌بینی‌شده که تولید یک لپ‌تاپ استاندارد را ممکن می‌کنند.

گفتنی است شرکت سازنده اطلاعات بیشتری از لپ‌تاپ ۵G خود منتشر نکرده و فعلاً باید منتظر اسم نهایی این محصول به همراه سایر مشخصات و البته قیمت آن باشیم.

منبع: دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.