ویزا، مستر کارت و اوبر از رمزارز فیس‌بوک پشتیبانی می‌کنند

کمیته رکن چهارم – رمزارز فیس‎بوک که احتمالاً همین هفته معرفی می‌شود، از همین حالا حمایت چندین کمپانی معتبر را پشت سر خود می‌بیند و با همین پشتوانه می‌تواند بیت کوین را به چالش بکشد.

این رمزارز که احتمالاً «لیبرا» (Libra) نام خواهد داشت، از حمایت شرکت‌های معتبری نظیر ویزا، مستر کارت، پی پال، اوبر و بوکینگ برخوردار است. هر یک از این کمپانی‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری روی این رمزارز به عضویت «انجمن لیبرا» در آمده و به‌صورت مستقل از فیس‌بوک، به مدیریت این ارز دیجیتال می‌پردازند.

وال‌استریت ژورنال در گزارشی جدید مدعی شده که تنها سه روز تا معرفی رمزارز لیبرا باقی مانده و از سال آینده میلادی شاهد ارائه رسمی آن خواهیم بود. حمایت مؤسسات مالی نظیر ویزا و مستر کارت از لیبرا در نوع خود جالب است چرا که رمزارزها اساساً جایگزینی ارزان‌تر برای شبکه‌های پرداخت آن‌ها به شمار می‌روند. WSJ بر این باور است که هدف آن‌ها از این سرمایه‌گذاری کلان نظارت بر بلندپروازی‌های زاکربرگ در زمینه پرداخت و برخورداری از محبوبیت لیبرا به واسطه ۲.۴ میلیارد کاربر فعال فیس‌بوک است. 

انتظار می‌رود لیبرا یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت باشد که به آن‌ها استیبل کوین (Stablecoin) می‌گویند. ارزش این رمزارزها برخلاف بیت کوین و اتریوم از طریق سبدی از ارزهای دولتی تضمین‌شده و بدین ترتیب از نوسانات شدید در ارزش آن خبری نخواهد بود. ثبات قیمت لیبرا نه تنها مانع از بازی نهنگ‌ها با آن می‌شود بلکه پتانسیل جذب بسیاری از شهروندان کشورهای درحال‌توسعه نظیر ایران را نیز دارد چراکه آن‌ها به دنبال راهی برای حفظ ارزش دارایی خود هستند.

فیس‌بوک امیدوار است علاوه بر امکان نقل‌وانتقال رمزارز لیبرا در پیام‌رسان‌های واتس اپ و مسنجر خود، امکان استفاده از آن در سرویس‌های محبوب را با همکاری شرکت‌های دیگر نیز فراهم کند. این کمپانی حتی در حال تلاش برای توسعه دستگاه‌های شبیه ATM است که به کاربران امکان تبدیل پولشان به لیبرا را می‌دهد.

منبع: دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.