تولید رایانه با پردازنده روسی

کمیته رکن چهارم – شرکت روستِک در روسیه، رایانه‌هایی با پردازنده‌های روسی ایجاد می‌کند.

شرکت روستک (Rostec) به تازگی اعلام کرد، پروژه‌ای برای ایجاد ماژول‌ها و رایانه‌ها صنعتی بازار براساس پردازنده‌های روسی طراحی و تکمیل شده است. این قطعات «البروس» (Elbrus) و «MTsST-R» نام دارند. این رایانه‌ها در محل‌هایی که روسیه به امنیت اطلاعات سطح بالایی نیاز داشته باشد، به کار گرفته می شوند.

پروژه یاد شده، به‌وسیله مؤسسه براک (Bruk Institute of Electronic Machines of Avtomatika) اجرا شد و وزارت صنایع و تجارت روسیه نیز در آن سرمایه‌گذاری کرد. این اقدام شامل ۶ رایانه صنعتی و ماژول‌هایی با طراحی و ابعاد و درجه حفاظت مختلف است. رایانه‌ها به ۲ ریزپردازنده روسی Elbrus و MTsST-R متکی هستند. تجهیزات یاد شده برای ایجاد کنترل‌های خودکار فرآیندهای تکنولوژیکی در صنایع مختلف و همچنین زیرساخت‌های برق و حمل و نقل طراحی شده است.

اولِک یوفتوشنکوف (Oleg Yevtushenko)، مدیر اجرایی شرکت روستِک گفت:

 شرکت‌های روستِک در زمینه طراحی و تولید راه‌حل‌های خود در صنایع مهمی مانند: مهندسی انرژی هسته‌ای، حمل و نقل مترو و راه‌آهن تجربه دارند. سیستم‌های فناوری اطلاعات ما با امنیت اطلاعات بالا متمایز هستند. خط جدید رایانه‌های صنعتی را می‌توان در شرکت‌هایی استفاده کرد که به امنیت بالا نیاز دارند. من اطمینان دارم که محصولات ما پایه‌ای برای ایجاد یک زیرساخت دیجیتال خانگی کامل و قابل اعتماد خواهند بود.

 

رایانه‌های «PK-2»، از پردازنده «+Elbrus-1S» با یک کنترل کننده گرافیکی داخلی، بهره می‌برد. این رایانه در برار شوک، گرد و غبار و رطوبت مقاوم است. عدم وجود دستگاه‌های تهویه و قطعات متحرک چرخه عمر آن را افزایش می‌دهد و تعمیر و نگهداری را ساده می‌کند. رایناه «PK-1» با پردازنده «MTsST R1000»، همان پوسته را با حفاظت «IP-65» دارد. مدل «PK-3» با ریزپردازنده «Elbrus-1S+»، با قشری بدون سیستم خنک کننده برای استفاده داخلی تولید شده است. هر ۳ مدل، می‌توانند برای مدیریت مجموعه رایانه سطح بالا و میانی، دروازه‌های انتقال داده و محل کار اپراتور استفاده شوند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.