سرقت ارز رمز تحت نام افراد سرشناس

کمیته رکن چهارم – در روزهای اخیر، همزمان با روند صعودی ارزش ارز رمزهایی نظیر بیت‌کوین، گروهی از مهاجمان در بستر شبکه اجتماعی توییتر در حال اجرای حملات کلاهبرداری (Scam) علیه کاربران ناآگاه هستند.

این تبهکاران برای فریب کاربر و هدایت او به سایت‌های مخرب تحت کنترل خود از معروفیت افرادی که ارتباط آنها با محصولات برتر و منحصربه‌فرد سبب شهرت جهانی آنها شده است بهره گرفته‌اند.

بدین‌منظور مهاجمان با ساخت حساب‌هایی جعلی در توییتر اینطور القا می‌کنند که مالک حساب، شخصیت‌هایی نظیر ایلان ماسک و جان مک‌آفی است.

در ادامه تلاش می‌شود تا با انتشار مطالب و دیدگاه‌هایی با محتوای فریبنده، تحت نام حساب‌های مذکور، خواننده متقاعد به کلیک بر روی لینک درج شده در این پیام‌ها شود.

در صورت موفقیت در فریب کاربر، صفحه‌ای در مرورگر باز شده و در آن با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی و ادعای اجرای برنامه اهدای ارز رمز از سوی یکی از افراد سرشناس اشاره شده در ابتدای این خبر، کاربر به سایتی دیگر هدایت می‌شود.

در صفحه مذکور دیدگاه‌هایی جعلی نیز درج شده تا شانس در دام افتادن کاربر افزایش پیدا کند.

در سایت جدید گفته می‌شود که در صورت ارسال ۰٫۰۵ تا ۵ بیت‌کوین یا اِتیریِم به شماره کیفی که در سایت به آن اشاره شده، به کاربر تا ۱۰ برابر مبلغ واریز شده پاداش اعطا خواهد شد.

بخشی از این صفحات به‌صورت زنده – اما دروغین – تبادلات صورت پذیرفته در شماره کیف ارز رمز مذکور را نشان می‌دهد. با این هدف که در ذهن کاربر شرکت گسترده مردم در این برنامه تداعی شود.

متأسفانه بررسی تبادلات واقعی انجام شده در شماره کیف‌های بکار گرفته شده در این حملات از قربانی شدن برخی کاربران حکایت دارد.

با توجه به افزایش ارزش ارز رمزها، انتظار می‌رود که روند این کلاهبرداری‌ها نیز سیری صعودی به خود بگیرد.

منبع : شبکه گستر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.