آمادگی اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدیدات ترکیبی

کمیته رکن چهارم – وزرای اتحادیه اروپا در ماه‌های آینده به منظور آمادگی بهتر در رویارویی با تهدیدات هیبریدی، در تمرینات مشترک جنگی حاضر خواهند شد.

وزرای اتحادیه اروپا در ماه‌های آینده در تمرینات مشترک جنگی برای آمادگی بهتر در رویارویی با طیف وسیعی از حملات از جمله حملات سایبری یا کمپین‌های اطلاعات غلط شرکت خواهند کرد.

پِکا هاویستو (Pekka Haavisto)، وزیر امورخارجه فنلاند گفت که وزرای امور داخلی و مالی کشورهای عضو اتحادیه (۲۸ کشور) طی جلساتی در هلسینکی در ماه‌های ژوئیه و سپتامبر ۲۰۱۹ به سناریوهای غیر واقعی واکنش نشان خواهند داد. آنها با این کار به مقامات نیروی زمینی نیز کمک می‌کنند.

هاویستو اعلام کرد:

 مقامات نظامی و غیرنظامی معمولاً در زمان بحران تنها می‌توانند کاری را انجام دهند که برای آن آموزش دیده‌اند.

 

فنلاند در مورد این موضوع تخصصی برخورد کرده و یک مرکز عالی اروپایی مبارزه با تهدیدات هیبریدی (European Centre of Excellence for Countering Hybrid Threats) ایجاد کرده است. این مرکز از زمان تأسیس – از حدود ۲ سال قبل تا کنون – ۲۲ عضو از اتحادیه اروپا و ناتو جذب کرده است.

وزیر امورخارجه فنلاند اظهار داشت:

 اقدامات لازم برای کشف آسیب‌پذیری‌ها با این رزمایش جنگی بیشتر شده‌اند.

 

وی ضمن اشاره به استفاده روسیه از سیگنال‌های موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) در تمرینات نظامی سال گذشته در نوردیکس خاطرنشان کرد:

 ما از اتحادیه و کشورهای عضو می‌خواهیم تا توانایی‌های خود را برای جلوگیری و مقابله با تهدیدات ترکیبی تقویت کنند.

 

به گفته مقامات اروپایی، تهدیدهای هیبریدی می‌توانند براساس طیف گسترده‌ای از راهبردها اعم از گسترش اخبار جعلی به منظور تضعیف اعتماد و حملات سایبری روی سیستم‌های انرژی یا ارتباطات صورت گیرند. روسیه اغلب متهم به استفاده از چنین تاکتیک‌هایی است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.