فیشینگ؛ بزرگترین نگرانی مقامات انتخابات الکترونیک

کمیته رکن چهارم – مقامات آمریکایی نسبت به وقوع حملات فیشینگ روی سامانه‌های انتخابات الکترونیک ابراز نگرانی کردند.

 یک مقام امنیت انتخابات و وزارت امنیت داخلی آمریکا به تازگی نسبت به ایمیل‌های فیشینگی که کارکنان دولتی و انتخابات محلی را هدف قرار می‌دهند، هشدار داد.

ایمیل‌ها دارای محتوایی هستند که قانونی به نظر می‌رسند و از منبعی معتبر ارسال شده‌اند؛ اما حاوی لینک‌های آلوده‌ای هستند که با کلیک روی آن‌ها سامانه قربانی، آلوده می‌گردد.

جف هیل (Geoff Hale)، مدیر نوآوری امنیت انتخابات وزارت خانه مذکور توضیح داد، سامانه‌های رأی‌گیری غیرمتمرکز آمریکا نسبت به حملات فیشینگ بسیار آسیب‌پذیر هستند؛ زیرا می‌توان به کمک این شیوه کارمندانی را که به پایگاه‌های داده انتخاباتی دسترسی دارند، هدف گرفت.

هیل گفت:

 ما می‌دانیم که حملات فیشینگ چگونه به صورت قابل‌توجهی شبکه‌های ملی و دولت محلی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. درک میزان آمادگی سازمانتان نسبت به فیشینگ یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی است که می‌توانید انجام دهید.

 

ایمیل‌های فیشینگ تأثیر بسیاری روی روند انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا گذاشتند. برای نمونه مدیر کمپین هیلاری کلینتون، قربانی چنین حمله‌ای شد و به روسیه اجازه داد تا هزار پیام مختلف موجود دسترسی پیدا کنند.

پاول پیت (Paul Pate)، وزیر خارجه ایالت ایووا و جمهوری‌خواه آمریکایی از فیشینگ به عنوان اولین نگرانی موجود در زمینه انتخابات الکترونیک یاد می‌کند. پیت اشاره کرد که یک زیر بخش سیاسی در این ایالت وجود دارند که با چنین تهدیدی روبه‌رو شده‌اند. وی ابراز نگرانی کرد ایمیل‌های فیشینگ کارمندانی را هدف قرار دهد که هیچ‌گونه تجربه و آموزشی در این زمینه ندارند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.