ارتقای چرخه توسعه نرم افزار پنتاگون

کمیته رکن چهارم – وزارت دفاع آمریکا در تلاش است روش‌های جدید و خودکاری را برای توسعه و نظارت روی چرخه تولید نرم‌افزار و فناوری‌های جدید مورداستفاده، به وجود آورد.

وزارت دفاع آمریکا در حال کار روی یک نرم‌افزار جدید است که امکان دگرگونی خودکار این نهاد را در راستای، هم‌تراز ماندن با تغییرات الزامات سیستم‌های فناوری اطلاعات و  محاسباتی، فراهم می‌آورد.

چندی پیش دارپا اعلام کرد که شروع به سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی کرده است که علاوه بر ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر در فرآیند توسعه نرم‌افزار، بهروزرسانی سیستم‌های فناوری اطلاعات را – هنگام منسوخ شدن مشخصات اصلی – به‌طور قابل توجهی ساده‌تر می‌کند.

در نهایت، ابزارهای توسعه یافته در قالب پروژه ایداس (IDAS) می‌توانند به پنتاگون – و در سطح وسیع‌تر، دولت – در کاهش وابستگی به فناوری قدیمی سنگین و گران کمک کنند.

مقامات دارپا با انتشار بیانیه‌ای  اظهار داشتند که برنامه فوق بر این ایده استوار است که هر تصمیم توسعه دهنده هنگام طراحی نرم‌افزار می‌تواند توانایی برنامه را برای انطباق با آینده محدود کند. تصمیمات برنامه‌ریزی شده براساس الزامات، فناوری‌ها و محیط‌های فناوری اطلاعات فعلی گرفته شده‌اند؛ اما آنها نحوه تغییر در این سال‌ها را به‌وسیله اکوسیستم برنامه نمی‌دانند.  

مقامات دارپا ادامه دادند:

 در نتیجه، فناوری با توجه به تغییر مقررات یا منابع محاسباتی و نیاز به تلاش‌های مدرن‌سازی غیرقابل دسترس و مکرر برای حفظ عملکرد مناسب شکننده است. با درک نگرش‌های توسعه‌دهندگان در زمان طراحی نرم‌افزار، سازمان‌ها می‌توانند فناوری را برای عملکرد مؤثرتر در محیط‌های محاسباتی جدید بدون کار دستی زیاد مجدداً تغییر دهند.

 

فناوری توسعه یافته طبق برنامه، از طریق چرخه کلی تکمیل می‌شود و شروع به واقعیت‌نگاری نگرش توسعه دهندگان برای هر تصمیم اتخاذ شده می‌کند. سال‌ها قبل، کاربران می‌توانستند اهداف و محدودیت‌های سیستم را تغییر دهند و ابزارها از این اطلاعات برای نوشتن خودکار نرم‌افزار استفاده می‌کردند.

مقامات دارپا توضیح دادند:

 این فناوری می‌تواند اهداف مهندسان نرم‌افزار را برای تسریع تولید کد به منظور حمایت از تطبیق دائمی سیستم‌های نرم‌افزاری وزارت دفاع برآورده کند.

 

برنامه به  بخش فنی با تمرکز بر توسعه ابزارهای تولید نرم‌افزاری و ادغام آنها در یک فرآیند توسعه نرم‌افزاری تقسیم شده است؛  فاز اول پروژه – که هرکدام برای اجرا در ۱۸ ماهه برنامه‌ریزی شده‌اند – شامل تحقیق، توسعه و آزمایش است و تیم‌ها در مرحله پایانی فناوری را در کل بخش مقیاس می‌کنند.

دارپا از طریق طرح مذکور قصد دارد چرخه زندگی پایدارتری را برای فناوری‌های دولتی و درنهایت کمک به سازمان‌ها در عدم آلوده شدن بدافزارها ایجاد کند. مقامات رسمی در درخواست جدیدی اعلام کردند که وابستگی به فناوری اطلاعات قدیمی علاوه بر صرف بخش قابل توجهی از بودجه فناوری، توانایی خود را برای سازگاری با زمان محدود می‌کند.

مقامات آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی خاطرنشان کردند:

 با تکمیل پروژه‌های نرم‌افزاری بزرگ، آنها اغلب به نسخه‌های خاصی از منابع وابسته متصل می‌شوند؛ به‌روزرسانی سیستم‌ها برای استفاده از ویژگی‌های محاسباتی مدرن اغلب نیاز به تلاش بسیار به منظور تکمیل طراحی مجدد نرم‌افزار یا تغییر و آزمایش دقیق خط اتصال میان ۱۲ یا صدها وابستگی دارد.

 

با منعطف‌تر شدن چرخه زندگی نرم‌افزار، تلاش‌های پایدار نرم‌افزاری باید شدیداً کاهش یابند و مهندسان روی طراحی نرم‌افزار و افزودن قابلیت‌های جدید متمرکز شوند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.