بومی سازی سامانه های راداری در کره جنوبی

کمیته رکن چهارم – پژوهشگران کره ای به منظور کاهش وابستگی این کشور به محصولات نظامی خارجی، شروع به تولید رادارهای بومی کردند.

کره جنوبی به علت فناوری تشخیص رادای بومی از سامانه های راداری خارجی استفاده می کند. برای مثال می توان به نمونه ی مخصوص تشخیص پهپادهای آن اشاره کرد که از شرکت «RADA» رژیم صهیونیستی و «Blighter» انگلیس تهیه می شوند.

برای رفع مسئله ی بالا و کاهش وابستگی گروهی از پژوهشگران مرکز تحقیقات همکاری های روباتیک در موسسه «DIGST»، نوعی سامانه راداری توسعه دادند که می تواند پهپادهای بسیار کوچک را از فاصله ی ۳ کیلومتری تشخیص داده و ردیابی کند.

پژوهشگران مذکور توضیه دادند آنها به تحقیقات خود ادامه می دهند تا بتوانند سامانه هایی راداری برپایه الگوریتم های بسار دقیق و فناوری کاملا بومی کره ای ایجاد کنند. اولین نمونه ای این رادار در سال ۲۰۱۶ آزمایش شد و تنها می توانست از فاصله ی ۲۰۰ متری هدف را تشخیص بدهد؛ اما دستاورد مذکور هم اکنون در سطح نمونه های جهانی ارتقا یافته و امکان شناسایی را از فاصله ۳ کیلومتری دارد.

سامانه راداری مذکور در بازه فرکانسی ۱۲ تا ۱۸ گیگاهرتز فعالیت می کند که امکان پردازش را با دقت بسیار بالا فراهم می آورد.  در این محصول با استفاده از فناوری «AESA»، موقعیت پهپادها شناسایی شده و شعاع مناطق زیر نظر به حداکثر خود می رسد. همچنین به کمک الگوریتم «شبکه های خصمانه تولیدی» (GAN) –که نسل بعدی یادگیری ماشینی به حساب می آید- امکان تشخیص هدف در زمان واقعی فراهم شده است.

اجزا سخت افزاری رادار مذکور مانند آنتن های فرستنده و گیرنده و پردازش سیگنال به طور کامل با همکاری شرکت های کره جنوبی و به شکل بومی طراحی و تولید شده اند.

پژوهشگران هم اکنون به انتقال دستاورد خود به شرکت های دفاعی کره ای و بین المللی فکر می کنند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.