اینترنت به مریخ می‌رود

۱کمیته رکن چهارم – دانشمندان قصد دارند که در برنامه‌های جدید خود سامانه سرویس و خدمات اینترنت را در کره مریخ راه اندازی کنند.

به گزارشکمیته رکن چهارم،ایلان ماسک، مدیرکل شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی SpaceX، در برنامه‌های جدید خود قصد ساخت سامانه سرویس و خدمات اینترنت تحت عنوان Marsnet دارد.

طبق این گزارش به کمک این سرویس نه تنها ساکنان نقاط دورافتاده کره زمین بلکه ساکنان کره مریخ نیز خواهند توانست به اینترنت دسترسی داشته باشند.

وی در این مورد گفت: پروژه جدید از اهمیت ویژه‌ای برای کره مریخ و امکان ایجاد ارتباط در این سیاره برخوردار است.

ماسک ضمن ابراز امیدواری از فرستادن نخستین گروه انسان‌ها به مریخ  تا ۱۰ الی ۱۲ سال آینده، اظهار داشت: ارسال انسان‌ها به مریخ از طریق فضاپیماهای این شرکت انجام شود و در هر صورت، پروژه اینترنتی کمپانی  SpaceX می تواند امکان ورود ساکنان دورترین و محروم‌ترین نقاط کره زمین به شبکه جهانی را نیز فراهم سازد.

ماسک گفت :در این پروژه قصد دارد تا صدها ماهواره را در ارتفاع ۱۲۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دهد. برخی از این ماهواره‌ها ممکن است در ارتفاع پایین‌تری قرار گیرند تا بدین ترتیب دسترسی اینترنت در کره زمین را بهبود بخشند.

به گفته وی این پروژه، زودتر از پنج سال آتی تحقق نخواهدیافت و هدف از این پروژه را ایجاد سامانه ارتباطی جهانی گستره‌تر از وضعیت فعلی دانست که این پروژه با همکاری شرکت اینترنتی گوگل Google اجرا خواهد شد.

گوگل نیز چندی پیش اعلام کرده بود که مبلغ یک میلیارد دلار  برای کمک به توسعه برنامه‌های شرکت SpaceX سرمایه گذاری کرده است.

منبع:افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.