ارائه رمزنگاری کوانتومی در خدمات ابری استرالیا

کمیته رکن چهارم -۳ شرکت امنیت سایبری استرالیایی به منظور تقویت امنیت سایبری داده‌ها شروع به همکاری با یکدیگر کردند.

 ۳ شرکت امنیت سایبری استرالیایی به منظور آوردن فناوری کوانتومی و رمزنگاری پیشرفته به بستر امن خدمات ابری، شروع به همکاری با یکدیگر کردند.

شرکت‌های والت کلود (Vault Cloud)، کوینتسنس لب (QuintessenceLabs)، زیرو لبز (Ziroh Labs)، با کمک شبکه رشد امنیت سایبری استرالیا یا آست سایبر (AustCyber) شروع به یکپارچه‌سازی راهکارهای خود با یکدیگر کرده‌اند.

شرکت‌های مذکور از اقدام بالا به عنوان «ادغام رمزنگاری هم‌ریختی (homomorphic encryption) و تخصص کوانتومی استرالیایی در یک بستر ابری امن بسیار بزرگ‌مقیاس برای دولت و صنایع حیاتی این کشور» یاد می‌کنند.

میشل پرایس (Michelle Price)، مدیرعامل آست سایبر گفت:

 اقدام بالا یک مثال عالی از رهبری تحقیق و توسعه امنیت سایبری استرالیا در جهان است که در بازارهای داخلی تجاری‌سازی شده و اهمیت آن برای صادرات در بازارهای جهانی را نشان می‌دهد.

 

شرکت‌های مذکور در آگوست سال ۲۰۱۸ طرح اثبات مفهوم «به اشتراک‌گذاری و هماهنگی فایل‌های شرکتی ایمن» را معرفی کردند.

بر اساس توافق همکاری یاد شده کوینتسنس لبز فناوری تولیدکننده اعداد تصادفی کوانتومی (QRNG) را در دسترس قرار خواهد داد. این فناوری با به کارگیری تونل زنی کوانتومی (quantum tunnelling) به تولید اعداد تصادفی می‌پردازد. از طرفی والت کلود نیز فناوری باربیکن (Barbican technology) را در این بستر مشترک ارائه می‌دهد. این فناوری یک‌لایه مدیریتی کلیدی و مخفی با سطح دسترسی حسابرسی است.

در حالی که فناوری رمزنگاری هم‌ریختی شرکت زیرو لبز، امکان پنهان ماندن داده‌ها را فراهم می‌کند، امکان انجام عملیات روی اطلاعات یکپارچه شده هویتی، مدیریت رازها و سامانه‌های ذخیره‌سازی والت کلود وجود دارد.

سامانه اُستار زیرو لبز (OStor system)، امکان جستجو، مشاهده و بازیابی محتوا، متاداده، ساختار فولدر و شاخص‌های موجود در سرورهای خدمات ابری را بدون این که آن‌ها را از رمزنگاری خارج کند، فراهم می‌آورد.

زیرو توضیح داد:

 ادغام یاد شد گام بزرگی در زمینه ارسال رمزنگاری هم‌ریختی به کاربران پایانی است.

 

والت کلود یکی از اولین شرکت‌هایی بود که نیازها مدیریت سیگنال استرالیا (ASD) به منظور محافظت از سطح اعتبارنامه‌ی آن فراهم کرد. این کار به والت اجازه داد تا مجوز ذخیره‌سازی اطلاعات طبقه‌بندی شده دولتی را در بستر ابری خود به دست آورد.

کوینتسنس لب نیز در سال ۲۰۱۷، قراردادی ۳٫۲۶ میلیون دلاری با وزارت دفاع استرالیا امضا کرد تا روی توسعه قابلیت‌های کلید کوانتومی توزیع شده (quantum key distribution) تحقیق کند. مدتی بعد این وزارت خانه ۵۲۸ هزار دلار دیگر نیز به شرکت مذکور کمک کرد. از طرفی موسسه مالی وستپک (Westpac) نیز سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی این شرکت کرده و ۱۶ درصد از سهام آن را خریداری کرده است.

زیرو لب نیز با ایده‌ی ایجاد سامانه‌های رمزنگاری شده به منظور محافظت از حریم خصوصی به وجود آمد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.