سرقت اطلاعات بانک مرکزی اروپا

کمیته رکن چهارم – هکرها به وبگاه گزارش‌گیری یکپارچه بانک مرکزی اروپا حمله‌ی سایبری انجام دادند.

 یک گروه شخص ثالث غیرمجاز به تازگی وبگاه بیرد (BIRD) بانک مرکز اروپا را هک کرده و به اطلاعات ایمیل و شماره‌های تماس ۴۸۱ مشتری آن دسترسی پیدا کردند. این موضوع باعث شد تا بانک تصمیم به از دسترس خارج کردن وبگاه بگیرند؛ زیرا احتمال گسترده‌تر شدن آن وجود داشت. همچنین اطلاعات از مشتریان مورد حمله واقع شده منتشر نشده است.

بانک مرکزی اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

 هکرها به کمک نقض یاد شده موفق شدند بدافزاری را روی سرور خارجی قرار بدهد. این نرم‌افزار مخرب به مهاجمان در انجام فعالیت‌های فیشینگ کمک می‌کند. وبگاه بیرد که جزئیات گزارش‌های آماری و نظارتی در صنعت بانکداری ارائه می‌دهد از نظر فیزیکی از هر دو سامانه‌های داخلی و خارجی بانک مرکزی اروپا جدا است.

 

مقامات بانک مرکزی اروپا ادعا می‌کنند تنها اطلاعات تماس مشتریان به سرقت رفته است. از طرفی توضیح می‌دهند حمله‌ی مذکور در سال ۲۰۱۸ انجام گرفته و هم‌اکنون شناسایی شده است. تهاجم موردبحث تنها به این دلیل شناسایی شد که مدتی قبل کارشناسان اقدام به تعمیر و بروزرسانی سامانه‌ها کردند.
یک کارشناس امنیتی شرح داد، مدت‌زمان طولانی بین لحظه‌ی حمله تا شناسایی شدن، موضوع عجیبی نیست؛ زیرا میانگین زمان شناسایی یک نفوذ در سازمان‌ها ۲۰۰ روز و در مؤسسات مالی ۱۶۰ روز است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.