چارچوب جمع‌آوری اطلاعات سایبری در پنتاگون

کمیته رکن چهارم – مقامات آمریکایی در حال توسعه چارچوب جمع‌آوری اطلاعات سایبری و آموزش ابزارهای نظارت بر شبکه‌ها و شناسایی رفتار مشکوک هستند.

مرکز جدید هوش مصنوعی پنتاگون در حال ایجاد چارچوبی برای داده‌های امنیت سایبری ارتش است که اساس ابزارهای دفاع سایبری با قدرت هوش مصنوعی خواهد بود.

جک شاناهان (Jack Shanahan)، رئیس مرکز مشترک هوش مصنوعی (JAIC)، گفت که این مرکز در حال همکاری با آژانس امنیت ملی، فرماندهی سایبری و ۱۲ فروشنده امنیت سایبری وزارت دفاع برای استانداردسازی جمع‌آوری داده‌ها در اکوسیستم فناوری اطلاعات پنتاگون است.

شاناهان در اجلاس امنیت سایبری بلینگتون (Billington ) اعلام کرد : «با ایجاد فرآیند مداوم انتخاب، توصیف، اشتراک و ذخیره‌سازی اطلاعات، مرکز مشترک هوش مصنوعی در نظر دارد مجموعه داده‌های سایبری مورد استفاده را به منظور آموزش هوش مصنوعی در نظارت بر شبکه‌های نظامی برای تهدیدات احتمالی ایجاد کند.»

کارشناسان معتقدند که رهبران فناوری در حوزه‌های صنعتی و دولتی مدت‌ها در پی توانایی هوش مصنوعی در نظارت بر شبکه‌ها و شناسایی رفتار مشکوک بوده‌اند. اما به گفته شاناهان، ایجاد ابزارها نیازمند داده‌های آموزشی است و حداقل در وزارت دفاع این اطلاعات به‌سختی در دسترس هستند.

وی افزود:

 سازمان بر حدود ۲۴ فروشنده در حوزه خدمات امنیت سایبری تکیه دارد. روش هر پیمانکار، برای جمع‌آوری داده‌ها کمی متفاوت است. بدون اطلاعات استاندارد، آموزش ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد تمایز میان رفتار آنلاین مشکوک و قانونی در پنتاگون سخت خواهد بود.

 

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد:

 برای شناسایی رفتار غیرعادی باید اساس و نقطه شروع را در نظر گرفت. این کار در فضای سایبری بسیار چالش‌برانگیزتر است. با ایجاد چارچوب سایبری برای داده‌های سایبری، پنتاگون می‌تواند مجموعه اطلاعات و اساس شروع مشاهدات را در ابزارها را ایجاد کند. درنتیجه متعادل‌ کردن فروشندگان جدید آسان‌تر خواهد بود.

 

شاناهان اظهار داشت که در مورد ابزارهای سایبری با قدرت هوش مصنوعی، مرکز مشترک فوق روی ۳ حوزه اصای تمرکز دارد : شناسایی حادثه، نقشه‌برداری شبکه و فعالیت کاربر و نظارت بر آن. امروزه، این راه‌حل‌ها به دلیل فقدان داده‌های سایبری استاندارد با مشکل مواجه هستند و چارچوب به عنوان اولین گام ضروری در پروژه‌ها عمل خواهد کرد.

مرکز مشترک هوش مصنوعی قصد اجرای ۳ پروژه دیگر از جمله تمرکز بر استفاده از هوش مصنوعی در عملیات‌های رزمی را دارد. در ماه‌های اخیر، پنتاگون نیاز بیشتری به یک سرمایه‌گذاری برای تقویت تلاش‌های هوش مصنوعی پیدا کرده است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.