نصب مستقیم ویندوز از طریق فضای ابری

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت امکان نصب مستقیم ویندوز از طریق فضای ابری را فراهم می‌کند.

مایکروسافت مانند اپل، امکان نصب مستقیم ویندوز از فضای ابری را بدون دیسک و هیچ دستگاه خارجی فراهم می‌کند.

مایکروسافت این هفته یک ویژگی بسیار مفید و درخواست‌شده توسط کاربران را در Insider Preview Build 18970 منتشر کرد؛ ویژگی‌ای در نسخه بتا ویندوز که به کاربران امکان فرمت رایانه را با کلیک بر روی یک دکمه می‌دهد و تنها لازمه انجام این کار اتصال به اینترنت است.

تا به امروز، کاربران Windows  اگر خواستار به‌روز‌رسانی رایانه خود بودند باید مجدداً ویندوز را نصب کرده و از یک دستگاه ذخیره سازی خارجی (درایو USB ، کارت SD ، هارد اکسترنال یا دیسک) استفاده می‌کردند. به‌روز‌رسانی جدیدی که هم اکنون برای درایورهای ویندوز به طور آزمایشی در دسترس است این قابلیت را دارد تا بدون نیاز به دستگاه های خارجی، همین کار را انجام دهید.

گزینه جدید این امکان را می‌دهد که به جای تکیه بر گرفتن نسخه پشتیبان از سیستم‌عامل موجود و فایل‌های کپی‌شده در همان درایو، رایانه را به‌روز‌رسانی مجدد کرده و نسخه جدید ویندوز ۱۰ را مستقیماً از فضای ابری بارگیری کنید؛ البته در صورت تمایل همچنان می‌توانید سبک سنتی را انتخاب کنید.

برای انجام روش جدید تنها باید به مسیر “تنظیمات > به‌روزرسانی‌ها و امنیت > بازیابی” رفته و گزینه بارگیری از فضای ابری را انتخاب کنید. قابل ذکر است که این یک بازیابی کامل (Factory Reset) است، به این معنی که تمام پرونده‌ها و برنامه‌های نصب‌شده روی رایانه به طور دائم حذف می‌شوند. پرونده بارگیری‌شده در رایانه همان نسخه‌ای است که در دستگاه دارید. (از نظر Version ، Build و Edition).

قابلیت مذکور موردی جدید برای کاربران ویندوز است، اما برای کاربران Mac، این یک ویژگی آشنا بوده که از سال ۲۰۱۱ و از زمان راه‌اندازی سیستم‌عامل Lion بر روی رایانه‌های اپل وجود دارد. نسخه نهایی و پایدار این نرم‌افزار در حال حاضر موجود نیست.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.