سرمایه گذاری آمریکا روی بومی سازی تراشه ها

کمیته رکن چهارم – شرکت مرکوری آمریکا به منظور بومی‌سازی تراشه‌ها و ساخت آن‌ها در خاک این کشور، ۱۵ میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

شرکت مرکوری سیستم (Mercury Systems)، به تازگی ۱۵ میلیون دلار در میکروالکترونیک سرمایه‌گذاری کرد. هدف از این کار کمک به دولت برای ایجاد تجهیزات قابل‌اعتماد اعلام شده است.

نگرانی وزارت دفاع آمریکا در طول چند سال گذشته، نسبت به تجهیزات میکروالکترونیک ساخته شده توسط شرکت‌های خارجی افزایش یافته است؛ زیرا برای مثال تولیدکنندگان خارجی می‌توانند داخل محصولات خود، به صورت پیش‌فرض آسیب‌پذیری ایجاد کرده یا بدافزار نصب کنند.
بیل کانلی (Bill Conley)، مدیر ارشد فناوری و معاون ارشد مرکوری توضیح داد، در بدترین حالت یک دولت می‌تواند سخت‌افزارهای آلوده را در شروع درگیری از کار بیندازد و آن‌ها را غیرقابل اعتماد و استفاده نشان دهد.

سازمان دارپا از مدت‌ها قبل پروژه‌ای به نام «ERI» را برای رفع نگرانی‌های یاد شده را اندازی کرده است. این کار با ایجاد یک صنعت تخصصی‌تر، امنت  و خودمختارتر در بخش‌های تجاری و دفاعی انجام می‌شود. سرمایه‌گذاری یاد شده یکی از اولین تلاش‌های صورت گرفته در قالب این پروژه است.

مارک آسلت (Mark Aslett)،  مدیر اجرایی و مدیرعامل مرکوری گفت:

 سرمایه‌گذاری یاد شده نیاز وزارت دفاع را به منظور تولید قطعات الکتریکی در داخل خاک آمریکا برطرف می‌کند. همچنین جنگجویان را با محصولاتی پیشرفته مجهز می‌کند که از بروزترین فناوری‌های تجاری هستند.

 

از مبلغ یاد شده به منظور گسترش مرکز واقع در فینیکس آریزونا بهره گرفته خواهد شد؛ بنابراین مرکوری می‌تواند ریزتراشه‌های سفارشی خود را در اختیار دولت قرار دهد. مرکوری سرمایه‌گذاری خود در این حوزه را از ۳ سال قبل و پس از خرید شرکت « Microsemi» آغاز کرد.

کانلی شرح داد مرکوری قصد دارد به اولین شرکتی تبدیل شود که تراشه‌های قابل اعتماد را در طرح بالا ارائه می‌دهد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.