مایکروسافت؛ پیروز رقابت جدای

کمیته رکن چهارم – پس از حواشی بسیار پیرامون پروژه جدای، مایکروسافت پیروز این قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری شد.

پس از ماه‌ها حدس و گمان و درگیری‌های قضایی پیرامون پروژه جدای (GEDI) و یک‌طرفه بودن آن به نفع آمازون، به تازگی مقامات آمریکایی اعلام کردند، مایکروسافت پیروز این قرارداد ۱۰ میلیون دلاری شده است.

پروژه جدای مطرح می‌کند، مایکروسافت باید خدمات ابری مانند ذخیره‌سازی اولیه، پردازش هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و داده‌های حساس عملیاتی را به پنتاگون ارائه بدهد. این قرارداد به مدت ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت.

قرارداد یاد شده یک پیروزی بزرگ برای مایکروسافت به حساب می‌آید؛ زیرا به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب آمازون، از مدت‌ها قبل برای کسب برتری در زمینه خدمات ابری نسبت به آن تلاش می‌کرد. اوراکل و IBM دو شرکت دیگری هستند که برای به دست آوردن قرارداد جدای تلاش می‌کردند؛ اما در آوریل ۲۰۱۹ کنار گذاشته شدند. برای مثال اوراکل پس از شکایت به منظور درست طی نشدن مراحل واگذاری و یک جانبه گرایی آن به نفع آمازون، فرصت خود را از دست داد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا نیز درگیر مراحل مناقصه مذکور شد و اعلام کرد، شکایت‌های بسیاری را از شرکت‌های مختلف علیه آمازون و مایکروسافت دریافت کرده است.

از طرفی به نظر نمی‌رسد اعتراض کارمندان مایکروسافت، تأثیری روی تصمیم مایکروسافت برای لغو پروژه جدای داشته باشد؛ زیرا در گذشته نیز نسبت به قرارداد این شرکت به منظور ارائه هولولنز به نیروی زمینی آمریکا، اعتراضاتی صورت گرفته بود؛ اما مدیران این شرکت به آن توجهی نکردند. بر پایه این قرارداد نیز مایکروسافت بیش از یک‌صد هزار هدست را به منظور آموزش و به کارگیری در میدان نبرد به نیروی زمینی ارائه داد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.