عدم آمادگی جهان برای مقابله با حملات سایبری

کمیته رکن چهارم – بر اساس گزارش منتشرش شده از سوی فایرآی دولت‌ها، شرکت‌های فناوری و مؤسسات مالی اصلی‌ترین اهداف مجرمان سایبری هستند.

شرکت فایرآی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، بیش از نیمی از کسب‌وکارهای جهان، اطمینان ندارند که به سطح مناسبی برای مقابله با حملات سایبری رسیده باشند. بر همین اساس حدود ۳۰ درصد از شرکت‌ها که طرح‌هایی برای مقابله با حملات داشتند، در طول ۱۲ ماه گذشته آن‌ها را آزمایش یا به‌روزرسانی نکرده‌اند. این گزارش بر پایه یک نظرسنجی آنلاین که بیش از ۸۰۰ مدیر ارشد فناوری اطلاعات در آن شرکت کرده‌اند، نوشته شده است.

اریک اولت (Eric Ouellet)، استراتژیست امنیت جهانی فایرآی گفت:

 نزدیک به ۵۱ درصد از شرکت‌ها باور ندارند که آماده مقابله با یک حمله سایبری یا نفوذ به سامانه‌هایشان باشند. همچنین برای ۶۳ درصد از سازمان‌ها یافتن یک تعادل میان امنیت سایبری و نیازهای عملیاتی یک چالش جهانی محسوب می‌شود.

 

مجرمان سایبری در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار از سرتاسر جهان سرقت کرده‌اند. ۲۰ درصد از این مبلغ متعلق به آفریقای شمالی و آسیای غربی است. این مسئله باعث شد سرمایه‌گذاری روی امنیتی سایبری در مناطق یاد شده ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

فایرآی شرح داد، از هر ۱۰ شرکت ۹ عدد آن‌ها باور دارند که شدت تهدیدات سایبری در سال ۲۰۲۰ به مانند سال قبل خواهد بود یا حتی بیشتر می‌شود. همچنین ۳ حوزه‌ای که به نظر می‌رسد بیش از همه مورد هدف قرار می‌گیرند، مؤسسات مالی، شرکت‌های فناوری و دولت‌ها هستند.

بزرگ‌ترین نگرانی شرکت‌ها در طول حمله سایبری، از دست دادن اطلاعات حساس، تأثیر روی مشتریان و ایجاد اختلال در خدمات است. ۷۵ درصد از سازمان در نظر دارند برای رفع این چالش بودجه امنیت سایبری خود را در سال ۲۰۲۰ افزایش بدهند.

اولت ادامه داد:

 سازمان‌ها در نظر دارند بودجه امنیت سایبری خود را در سال ۲۰۲۰، یک تا ۹ درصد نسبت به ۲۰۱۹ افزایش بدهند.

 

شرکت‌های آمریکایی، انگلیس و کره جنوبی در نظر دارند بودجه امنیت سایبری خود را در سال آینده به ترتیب ۴۰، ۳۰ و ۲۲ درصد افزایش بدهند. در سطح جهان نیز این افزایش بودجه به ۴ حوزه مختلف اختصاص می‌یابد که بیشترین آن‌ها با ۴۲ و ۲۸ درصد به جلوگیری و شناسایی مربوط می‌شوند.

همچنین حدود ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد هستند، ذخیره‌سازی داده‌ها روی ابر امن‌تر از نگهداری آن‌ها در بسترهای خود سازمان است. در مقابل ۲۴ درصد از مداران ژاپنی و آلمانی بسترهای ابری را ناامن می‌دانند. میانگین این آمار در سطح جهانی ۱۸ درصد است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.