پرداخت باج به هکرها توسط بزرگ‌ترین شرکت آزمایشگاهی کانادا

کمیته رکن چهارم – یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آزمایشگاهی کانادا برای اطلاعات هک شده ۱۵ میلیون مشتری خود مجبور به پرداخت باج شد.

به‌تازگی لایف‌ لبز (LifeLabs)، غول تشخیص سلامت و یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های خدمات پزشکی و آزمایشگاهی کانادا اعلام کرد در ماه نوامبر ۲۰۱۹ مورد تهاجم سایبری قرار گرفته و به‌منظور جلوگیری از افشای اطلاعات، مجبور به پرداخت باج به مهاجمان شده است. درنتیجه این تهاجم، اطلاعات سال ۲۰۱۶ پانزده میلیون مشتری انتاریو و بریتیش کلمبیای لایف لبز من‌جمله نام، آدرس، تاریخ تولد، ایمیل، شماره کارت خدمات درمانی، نتایج آزمایش‌ها، نام کاربری و رمزهای عبور بیماران سرقت شده است. 

در حال حاضر تحقیقات روی این حادثه همچنان ادامه دارد و کارشناسان امنیت سایبری گفته‌اند اطلاعات سرقت شده در وب تاریک افشا نشده است. هنوز دقیقا مشخص نیست هک سیستم این شرکت از چه طریق صورت گرفته، اما به انتاریو و بریتیش کلمبیا که بیشترین مشتریان این شرکت را تشکیل می دهند، در این رابطه هشدار داده شده است. چارلز براون (Charles Brown)، رئیس و مدیرعامل این شرکت نیز از مشتریان خود عذرخواهی کرده و قول داده است تلاش خود را برای حفاظت هرچه بیشتر داده‌های آن‌ها به کار ببندد.

منبع:سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.