میزبانی موقت مایکروسافت از اطلاعات محرمانه پنتاگون

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت به طور موقت مجوز نگهداری از داده‌های دفاعی محرمانه دولت آمریکا را به دست آورد.

شرکت مایکروسافت به تازگی مجوز موقتی را برای ۹۰ روز آینده از وزارت دفاع آمریکا دریافت کرده است. بر اساس این مجوز بستر خدمات ابری اژر (Azure)، میزبان داده‌های طبقه‌بندی شده محرمانه دفاعی خواهد بود.

با توجه به گزارش کریستوفر شروود (Christopher Sherwood)، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، سازمان سامانه‌های اطلاعات دفاعی یا دیسا (DISA)، مجوز موقت و ۳ ماهه را به مایکروسافت اعطا کرد تا از داده‌های محرمانه نگهداری کند.

شروود گفت:

بازه زمانی یاد شده به منظور راه‌اندازی آزمایشی پروژه و حصول اطمینان از صحت سیاست‌ها و فرآیندها است. پیش از این که مجوز برای طولانی مدت اعطا شود.

با توجه به مجوز یاد شده، مایکروسافت و آمازون، تنها ارائه‌دهندگان خدمات ابری هستند که از داده‌های طبقه‌بندی شده و محرمانه دولتی میزبانی می‌کنند. با وجود این آمازون از اعتبار بیشتری برای نگهداری از داده‌های فوق محرمانه دولتی برخوردار است. از طرفی هر ۲ شرکت به منظور به دست آوردن قرارداد جدای (Jedi) با یکدیگر رقابت می‌کردند که با وجود حواشی بسیار در نهایت مایکروسافت توانست این تفاهم‌نامه ۱۰ میلیارد دلاری را به دست آورد. مایکروسافت هم‌اکنون در دو مرحله ۱۸۰ و ۲۷۰ روزه فرصت دارد تا سطح تجهیزات خود را در حد میزبانی از اطلاعات فوق محرمانه بالا ببرد.

البته سخنگوی کاخ سفید یاد آورد شد، مجوز موقت یاد شده، به قرارداد جدای ارتباط ندارد. بر پایه گفتگوی مقامات مایکروسافت و پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا موافقت کرد که قرارداد جدای حداقل تا اواسط فوریه سال ۲۰۲۰ آغاز نشود.

منبع:سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.