کاهش حملات بدافزارهای ماینینگ در سال ۲۰۱۹

کمیته رکن چهارم – کارشناسان شرکت‌های امنیتی با انتشار گزارشی از کاهش حملات بدافزارهای ماینینگ در سال ۲۰۱۹ خبر دادند.

 به‌تازگی کارشناسان شرکت امنیت سایبری چک پوینت (Check Point) اعلام کردند طی دو سال اخیر تعداد بدافزارهای ماینینگ ارز دیجیتال کاهش یافته و جایگاه نخست خود در رتبه‌بندی فعال‌ترین بدافزارها را ازدست‌داده‌اند. آن‌ها خاطرنشان کردند که فعالیت بدافزار ماینینگ از سال ۲۰۱۸ تاکنون کاهش‌یافته، به‌گونه‌ای که در ماه ژانویه و فوریه سال ۲۰۱۸ این نوع بدافزارها علیه بیش از ۵۰ درصد سازمان‌های دنیا مورداستفاده قرارگرفته و فعالیت آن‌ها را تحت تأثیر قراردادند، اما در ژانویه ۲۰۱۹ فعالیت این بدافزارها تا ۳۰ درصد کاهش یافت و در اکتبر ۲۰۱۹ نیز فقط علیه ۱۱ درصد از شرکت‌های دنیا به کار گرفته شدند.

 فعال‌ترین بدافزارها در اکتبر سال ۲۰۱۹، بات نت Emotet بود که در یک ماه گذشته در جایگاه نخست رتبه‌بندی قرار داشت و علیه ۱۴ درصد از سازمان‌های دنیا مورداستفاده قرارگرفته بود. در جایگاه دوم XMRig قرار داشت و ۷ درصد از شرکت‌های دنیا را تحت تأثیر قرار داده بود و بدافزار Trickbot نیز با ۶ درصد در جایگاه سوم قرارگرفته بود. فعال‌ترین بدافزار در روسیه نیز Cryptoloot بود که از XMRig و Emotet نیز خطرناک‌تر بود. تروجان های Guerrilla ،Lotor و Android Bats نیز به ترتیب بزرگ‌ترین تهدید برای تلفن‌های همراه در اکتبر سال ۲۰۱۹ بوده‌اند. 

واسیلی دیاگیلف (Vasily Diaghilev)، رئیس نمایندگی چک پوینت در روسیه و کشورهای مستقل هم‌سود در این خصوص اعلام کرد:

تأثیر ماینر‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۹ روی سازمان‌های سراسر دنیا ۷۰ درصد کاهش‌یافته است. بااین‌حال، ماینر Cryptoloot همچنان در روسیه جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و علیه بیش از ۱۵ درصد از سازمان‌ها مورداستفاده قرارگرفته است.

 

منبع:سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.