هشدارهای پلیس فتا برای استفاده ایمن از اینترنت‌های عمومی و رایگان

کمیته رکن چهارم – هنگامی که به یک شبکه اینترنتی متصل می‌شوید، مدیر آن شبکه به راحتی می‌تواند به اطلاعات گوشی یا تبلت شما دسترسی داشته باشد و کارهای شما را در شبکه رصد کند، بنابراین تا جایی که امکان دارد، به شبکه‌های قابل دسترس و باز متصل نشوید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص آسیب ناشی استفاده از اینترنت‌های عمومی و رایگان برای کاربران در فضای مجازی هشدار داد و ازکاربران خواست اگر تصاویر خصوصی در تجهیزات هوشمند همراه خود ذخیره کرده اند به این‌گونه اینترنت‌ها متصل نشوند.

سرهنگ “مهدی قاسمی” رئیس پلیس فتا بوشهر درخصوص این خبر گفت: با بررسی پرونده‌های متشکله در پلیس فتا استان، به تازگی مشاهده شده است که سودجویان سایبری با سوء‌ استفاده از سهل‌انگاری شهروندان در استفاده از تجهیزات هوشمند و عدم رعایت فاکتورها و مؤلفه های امنیتی توسط متصدیان و ارائه‌دهندگان این نوع اینترنت‌ها ، اقدام به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران فضای مجازی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر هشدار داد: هنگامی که به یک شبکه اینترنتی متصل می‌شوید، مدیر آن شبکه به راحتی می‌تواند به اطلاعات گوشی یا تبلت شما دسترسی داشته باشد و کارهای شما را در شبکه رصد کند، بنابراین تا جایی که امکان دارد، به شبکه‌های قابل دسترس و باز، متصل نشوید.

وی افزود: حتی‌المقدور در زمان استفاده از اینترنت‌های wifi عمومی نظیر بوستان‌ها،هتل‌ها و…که از امنیت بالایی برخوردار نمی‌باشند ، از موبایل بانک خود استفاده نکرده و اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های پرکاربرد را دانلود ونصب نکنید و اگر تصاویر خصوصی در تجهیزات هوشمند همراه خود ذخیره کرده اید به این‌گونه اینترنت‌ها متصل نشوید.

این مقام مسئول به مراکز ارائه‌دهنده این‌گونه اینترنت‌ها نیز توصیه کرد : با استفاده از نظر کارشناسان متخصص و در صورت نیاز مشورت با همکاران ما در پلیس فتا ،نسبت به ارتقاء و افزایش ایمنی این بسترها اقدام کنند تا کاربران با خاطری آسوده‌تر از آن استفاده کنند. 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.