پیش‌بینی اقدامات دشمن با هوش مصنوعی

کمیته رکن چهارم – نیروی زمینی آمریکا قصد دارد سامانه‌های را طراحی کند که امکان پیش‌بینی اهداف دشمن را برای فرماندهان فراهم می‌کند.

 آگاهی موقعیتی و اطلاعات میدان نبرد یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک جنگ به حساب می‌آید. ناوهای هواپیمابر، جنگنده‌ها، تانک و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در صورت که نتوان به داده‌های پویا و قابلیت شناسایی دشمن دسترسی داشت، هیچ‌گونه مزیتی به وجود نمی‌آورند. نیروی زمینی آمریکا به همین منظور قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، شناسایی هدف و پهپادها محل احتمالی حمله دشمن را پیش‌بینی کند.

نیروی زمینی آمریکا برای دستیابی به چشم‌انداز بالا یاد شده برنامه «کمک به تشخیص تهدید از حسگرهای خودمختار و همکاری ناوگان متحرک» (ATR-MCAS) را راه‌اندازی کرده است. هدف از این کار استفاده از وسایل نقلیه بدون سرنشین زمینی و پهپادها در میدان نبرد است تا به صورت مستمر دشمن را زیر نظر داشته باشند. در این طرح روبات‌های خودمختار سامانه‌های سلاح دشمن را شناسایی کرده و داده‌ها را به منظور پردازش توسط هوش مصنوعی انتقال می‌دهند. سپس هوش مصنوعی یک تصویر عملیاتی مشترک یا کاپ (COP) از میدان نبرد به وجود خواهد آورد.

آگاهی موقعیتی در میدان نبرد بسیار اهمیت دارد. جنگجویان ممکن است در میان درگیری یا بلافاصله پس از آن آگاهی خود را از دست داده یا زمان ارزشمندی را هدر بدهند؛ اما با وجود تصویر عملیاتی مشترک می‌توانند با یک نگاه سریع به سیستم اطلاعات خود را بازیابی کنند. داده‌های کاپ توسط هوش مصنوعی نیز پردازش می‌شوند تا یک عامل پشتیبانی تصمیم‌گیری ارائه کنند. در نتیجه تصمیمات دشمن برای اهداف احتمالی آن‌ها پیش‌بینی شده و به سربازان اطلاع داده می‌شود.

برای مثال اگر سامانه تشخیص داد ۴ تانک دشمن از طریق یک جاده به سمت نیروهای آمریکایی در حال حرکت هستند، در حالی که در جاده دیگر تنها ۲ تانک وجود دارد. به سربازان پیشنهاد می‌کند اول تانک‌ها را هدف قرار دهند زیرا تهدید بزرگ‌تری به شمار می‌آیند.

سامانه ATR-MCAS هرگز جایگزین هوش انسانی نمی‌شود؛ اما در تحلیل و اولویت‌بندی سریع‌تر اطلاعات به آن‌ها کمک می‌کند. این سیستم با اسکن صدها تانک، هواپیما، پهپاد و دیگر تجهیزات دشمن اطمینان حاصل می‌کند که فرماندهان بهترین تصمیم را اتخاذ کرده و سطح آگاهی موقعیتی آن‌ها در بهترین حالت خود قرار دارد.

 

منبع:سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.