آموزش روبات‌های نظامی در شهر جعلی دارپا

کمیته رکن چهارم – سازمان دارپا با ساختن شهری مصنوعی در میسیسیپی سعی دارد با الگوبرداری از بازی‌های ویدئویی به این ابزارها آموزش جنگ بدهد.

سازمان دارپا از مدتی قبل به منظور آموزشی جنگ به روبات‌ها شهری جعلی را در میسیسیپی راه‌اندازی کرده است. در دسامبر ۲۰۱۹، صدها روبات در هتیزبرگ قرار داشتند. وظیفه این روبات‌ها جمع‌آوری اطلاعات مفید برای انسان‌ها در یک محیط شهری بود. این اقدام، بخشی از فاز سوم پروژه «آفست» (OFFSET) دارپا به منظور ایجاد گروه‌های عملیاتی تجهیزات بدون سرنشین به حساب می‌آمد. در این پروژه تعدادی زیادی روبات کوچک به منظور جمع‌آوری داده‌های مفید و افزایش آگاهی موقعیتی سربازان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

آزمایش یاد شده در کمپ شلبی (Camp Shelby) انجام گرفت و در آن روبات‌های زمینی و پرنده شرکت داشتند. وظیفه روبات‌ها پیدا کردن وسایلی خاص بود که در ساختمان‌های این پایگاه بود. پژوهشگران برای اینکه روبات‌ها بتوانند در محیط حرکت کنند از «آپریل تگ» (AprilTags) استفاده کردند. این ابزار عملکردی مشابه «QR Code» دارد؛ اما به منظور علامت‌گذاری نقاط قابل‌توجه و جلوگیری از برخورد یا تردد روبات‌ها با موانع از آن‌ها بهره گرفته می‌شود. البته در شرایط واقعی اشیا بارکدی ندارند که آن‌ها را خطرناک یا مفید معرفی کند؛ اما در مراحل آموزشی مفید واقع می‌شوند.

مقامات دارپا گفتند:

از آنجایی که روبات‌ها به اطلاعات دریافتی از تگ‌ها وابسته هستند؛ اپراتورهای انسانی تکنیک‌های مختلفی را به‌منظور ایمن نگه‌داشتن ساختمان و شناسایی وسایل به کار گرفته‌اند.

اطلاعات به دست آمده توسط روبات‌ها به روش‌های مختلفی مانند نمایش لحظه‌ای نقشه روی نمایشگر رایانه یا هدست‌های واقعیت مجازی برای اپراتور به نمایش در می‌آید. به‌علاوه گروه انسان‌ها و روبات‌ها از طریق ترکیب جهان واقعی و مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند. به این صورت که از طریق دست‌کاری اشیا و محیط در واقعیت مجازی، فرمان حرکت روبات‌ها در محیط واقعی صادر می‌شود. این فرمان‌ها در بیشتر مواقع از طریق ژست‌های حرکتی و بازخورد لمسی ارسال می‌شوند.

پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون و شرکت سور تکنولوژی (Soar Technology) از گروه‌هایی هستند که در پروژه آفست حضور دارند. این محققان با الگوبرداری از بازی استارکرفت (Starcraft) که در سبک استراتژی هم‌زمان (RTS) ساخته شده است، روبات‌هایی توسعه داده‌اند که با همکاری یکدیگر نقشه محیط و ساختمان‌های ناشناخته را تهیه‌کرده و به طور خودکار منابع موردنیاز را برای انجام مأموریت‌های مختلف تخصیص می‌دهند.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.