تشکیل اتحادیه به منظور ارائه اینترنت هوایی

کمیته رکن چهارم – شرکت گوگل به منظور ترویج ارائه اینترنت از طریق اتمسفر، با همکاری شرکت‌های مخابراتی یک اتحادیه تشکیل داد.

الفبت، شرکت مادر گوگل، از چند سال گذشته پروژه‌ای را به نام «لوون» (Loon) راه‌اندازی کرد. هدف این پروژه ارائه اینترنت رایگان به جهان از طریق ارسال بالون‌های مخابراتی به هوا است. این شرکت مدتی قبل به منظور توسعه پروژه خود با چندین عدد از فعالان صنعتی شروع به همکاری کرده و اتحادیه هاپس (HAPS Alliance) را تشکیل داد. رویکرد این گروه ترویج استفاده از وسایلی است که قابلیت قرار گرفتن در استراتوسفر را به منظور ارائه اینترنت دارند.

بیشتر اعضای اتحادیه هاپس را شرکت‌های مخابراتی و تولیدکنندگان تجهیزات مانند دویچه تلکوم آلمان (Deutsche Telekom)، سافت بانک ژاپن (SoftBank)، بهارتی ایرتل هند (Bharti Airtel)، چاینا تلکام، تلفونیکا (Telefonica)، ایرباس، ایرو ویرونمنت (AeroVironment)، اریکسون، اینتل‌ست و نوکیا هستند.

یکی از اقدامات اتحادیه هابس تشویق دولت‌ها به اتخاذ و به کارگیری اینترنت با استفاده از تجهیزات هوایی است. همچنین این اقدامات در یک محیط مشارکتی، با مشخصات و استانداردهای یکسان انجام می‌گیرد. هدف نهایی ایجاد یک مفهوم قانع‌کننده برای فروش این محصول است؛ حتی اگر در نهایت شرکت‌ها به صورت فردی شروع به رقابت با یکدیگر بکنند.

اتحادیه مذکور در سال ۲۰۱۹ و پس از این که لوون قراردادی را با هاپس موبایل (HAPSMobile)، شرکت تابعه سافت بانک امضا کرد به وجود آمد.

این که آیا اتحادیه هاپس در عملکرد خود موفق می‌شود، هنوز مشخص نیست؛ اما الفبت در قالب پروژه لوون، قراردادهای را به منظور ارائه اینترنت در مناطق محروم پورتوریکو، کنیا و پرو امضا کرده است. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی را به منظور تحقیق روی پهپادهایی با توان ارائه اینترنت امضا کرده است. در حال حاضر ارائه اینترنت از طریق جو یا فضا جالب به نظر می‌رسد؛ اما این اتحادیه نیاز دارد نقشه راه فناوری‌های خود را به منظور جلب اعتماد دیگران ارائه دهد.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.