عرضه برنامه امنیتی «مایکروسافت دیفندر» برای اندروید و آی او اس

کمیته رکن چهارم – با وجود تلاش‌های اپل و گوگل، هنوز هم برنامه‌های مخرب و بدافزارها نگرانی بزرگی برای سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید هستند. بنابراین، امروز مایکروسافت اعلام کرد که برنامه امنیتی Defender Advanced Threat Protection (به اختصار ATP) خود را به سیستم عامل‌های تلفن همراه هم خواهد آورد. به عبارت دیگر، مایکروسافت در تلاش است مشکلی را حل کند که به نظر می‌رسد اپل و گوگل در حل آن عاجز مانده‌اند.

 به گفته راب لفرتس (Rob Lefferts)، یکی از مدیران شرکت مایکروسافت در رابطه با CNBC:

در اندروید و آی او اس، دیفندر کمک خواهد کرد تا از ورود افراد به مقاصد آنلاینی که مایکروسافت آن‌ها را ناامن می‌داند، جلوگیری شود. این سرویس امنیتی همچنین می‌تواند از حملات فیشینگ نیز جلوگیری کند. اندروید و آی او اس سیستم عامل‌های تقریباً ایمنی هستند، اما تقریباً ایمن هرگز به معنای ایمن بودن کامل نیست. هنوز مشخص نیست مایکروسافت دیفندر چه زمانی برای اندروید و آی او اس عرضه خواهد شد. مایکروسافت روز گذشته پشتیبانی از دیفندر را به لینوکس اضافه کرد و سال گذشته نیز افزونه‌هایی را برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس ارائه کرده و پشتیبانی از سیستم عامل مک را هم آغاز نموده بود. بنابراین دامنه فعالیت دیفندر به مرور در حال گسترش است و مایکروسافت قصد دارد تا این برنامه امنیتی را در تمام پلتفرم‌های مطرح موجود در دسترس قرار دهد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که از روز گذشته سرویس Microsoft Threat Protection به همراه Microsoft 365 نیز ارائه خواهد شد. در واقع قرار است سرویس‌های Azure ATP، Office 365 ATP، Defender و Microsoft Cloud App Security با یکدیگر ترکیب شده و ایمیل‌ها، برنامه‌ها و اندپوینت‌های کاربر را با هدف یافتن خطرات امنیتی جستجو کنند. سپس، این حملات توسط فناوری هوش مصنوعی و به طور خودکار دفع خواهند شد.

منبع : دیجی رو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.