بیمارستان دانشگاه بورنو در جمهوری چک مورد هدف یک حمله سایبری سنگین قرار گرفت.

کمیته رکن چهارم – در حالی که بیمارستان ها و مراکز درمانی و تحقیقاتی سراسر جهان به صورت شبانه روزی در حال مطالعه برای یافتن راه حل های درمانی ویروس کرونا هستند بیمارستان دانشگاه بورنو در جمهوری چک هدف یک حمله سنگین سایبری قرار گرفت.

بر اثر این حمله سایبری برخی از سیستم های رایانه ای این مرکز تحقیقاتی خاموش شده و اطلاعات قابل توجهی نیز به سرقت رفته است. بورنو که دومین شهر بزرگ جمهوری چک محسوب می شود به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای دانشگاهی در اروپای مرکزی نیز به شمار می رود. خبرها حاکی از آن است که بر اثر شدت حمله سایبری یاد شده این مرکز تعطیل شده و تجهیزات آزمایشگاهی به بیمارستان دیگری منتقل شده است.

در حالی که ماهیت این حمله سایبری هنوز مشخص نیست، برخی از مقاات امنیت سایبری این کشور بر این باورند رخداد یاد شده از جنس حملات باج افزاری باشد. همچنین بر اساس گفته های اعضای این مرکز تحقیقاتی، نتیجه آزمایش کووید ۱۹ در این بیمارستان به دلیل این حمله سایبری با چند روز تاخیر آماده می شود.

مدیر بیمارستان دانشگاه بورنو در سخنانی اظهار داشت:

رایانه های ما به تدریج از دسترس خارج و خاموش می شدند. به اعضای همه واحدها دستور دادیم تا هیچ کدام رایانه های خود را روشن نکنند.

نکته قابل توجه در رابطه با حمله سایبری ذکر شده این است که تنها بخش تحقیقاتی مرتبط با ویروس کرونا هدف حمله سایبری قرار گرفته و سایر واحدهای آزمایشگاهی از قبیل بیوشیمی، میکروبیولوژی، هماتولوژی، تشخیص تومور و … هیچکدام آسیب ندیده اند.

چند روز پیش نیز وزارت بهداشت ایالات متحده مدعی حملات سایبری به مراکز تحقیقاتی مرتبط با کرونا در آن کشور شده بود. واشنگتن این حملات را با هدف تضعیف توانایی ایالات متحده در مواجهه با شیوع ویروس کرونا دانسته و آن را منتسب به بازیگران خارجی می داند.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.