زبان برنامه نویسی هکرها چیست؟ و دارک وب چه کمکی به هکرها می کند؟

کمیته رکن چهارم – آیا می‌دانید هکرها از چه زبان‌های برنامه نویسی ای برای ساخت ویروس ها، باج افزارها و کدهای مخرب خود استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی شیوه‌ها و زبان‌های برنامه نویسی آنها می پردازیم.

زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتر که در ساختار بلاک‌های موجود در دنیای فناوری و یا در گوشی‌های هوشمند، چراغ راهنما، و یا اسکنرهای خودکار MRI در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاملا اساسی و بنیادی هستند. آنها توانایی اعجاز تکنولوژی و تمامی کارهایی که ما می‌توانیم انجام دهیم مانند، گرفتن پول نقد از دستگاه‌های خود پرداز ATM ، و یا دسترسی به اینترنت در حال حرکت را دارند. به لحاظ فنی، یک زبان برنامه نویسی یک واژگان و یا مجموعه‌ایی از قواعد دستوری برای آموزش رایانه و دستگاه‌های محاسباتی است تا به انجام وظایف خاصی بپردازد.
زبان‌های مختلفی وجود دارند، اما هریک از آنها دارای Keywords  ها و یا Syntax های خاصی برای سازماندهی دستورالعمل های برنامه هستند.
سطح زبان برنامه نویسی
سطوح مختلفی برای زبان برنامه نویسی وجود دارد. این سطوح برنامه نویسی از سطح پایین و سطح بالا طبقه بندی می‌شوند.
سطح پایین: زبان برنامه نویسی سطح پایین به طور مستقیم با پردازنده‌ی کامپیوتری و یا CPU ارتباط برقرار می کند. و دستورالعمل های بسیار اساسی و پایه ایی را اجرا می کند و معمولاَ غیر قابل خواندن هستند. به عنوان مثال Machine Code یک مثال از زبان برنامه نویسی سطح پایین است که تنها از ۲ عدد برای کدنویسی خود استفاده می کند. ۰ و ۱٫
سطح بالا: زبان برنامه نویسی سطح بالا از زبان طبیعی استفاده می‌کند و افراد معمولی نیز قابلیت خواندن و نوشتن آن را دارند. تقریباَ تمامی آنها به زبان انگلیسی نوشته شده است. در اکثر زبان‌های برنامه نویسی اسکریپت‌ها مانند HTML ، جاوا اسکریپت و یا Python، برنامه نویسان در سراسر جهان از همان Keywords ها  و Syntax های انگلیسی در کد نویسی استفاده می کنند. هنگامیکه کد در زبان برنامه نویسی سطح بالا نوشته شود، مترجم و یا کامپایلر به راحتی می‌تواند زبان برنامه نویسی سطح بالا را برای درک بیشتر کامپیوتر، به زبان برنامه نویسی سطح پایین تبدیل کند.
با توجه به نظر کارشناسان مجله‌ایی که توسط موسسه‌ی IEEE Spectrum منتشر شده است، ۱۰ زبان برنامه نویسی مهم و مورد استفاده در سال گذشته به ترتیب نزولی به شکل زیر هستند؛
۱- Python
۲- C
۳- Java
۴- C++
۵- C#
۶- R
۷- Java Script
۸- Go
۹- Swift
۱۰- Ruby
گفته می‌شود که زبان‌های برنامه نویسی دیگری نیز مانند BASIC – COBOL – FORTRAN – Ada – Pascal وجود دارند.
هنر مرموز یا علم و دانش؟
برنامه نویسی کامپیوتر هم مربوط به علم و دانش است و هم ریاضیات، و به طور غیر قابل باوری می‌تواند یک هنر مرموز به نظر برسد. اما هکر زبان برنامه نویسی با سطح بالا، به طور کلی شناخت بهتری روی این زبان‌ها دارند و به این خاطر است که اغلب به همان اندازه موفق هستند.
آنها از زبان‌های مختلف برای ایجاد انواع مختلف بدافزارهای مخرب، استفاده می‌ کنند. این بدافزار مخرب و یا ویروس می‌تواند بخشی از تروجان‌ها و یا کرم‌های تکثیری باشند، ویروسی که می‌تواند سخت افزار رایانه را آلوده و یا حافظه‌ی رایانه را دچار اختلال کند و هر فایلی را باز کند. گاهی اوقات این ویروس‌ها با توابع مختلفی ترکیب می شود. به عنوان مثال باج افزار Wannacry که باعث ایجاد چنین خرابکاری در سال گذشته شد، دارای ویژگی کد رمزنگاری فایل است که می تواند فایل‌ها را قفل کند و همانند کرم‌ها در تمامی اجزای رایانه خود را تکثیر کند.
هکرها کدام زبان برنامه نویسی را ترجیح می دهند؟
زبانهای برنامه نویسی که هکرها انتخاب می کنند، به اهدافشان بستگی دارد.
زبان برنامه نویسی C:
 یک زبان برنامه نویسی عمومی است. این زبان عمومی می تواند برای نوشتن انواع بدافزارهای مخرب در محیط های محاسباتی مانند دسکتاپ، سرور و محاسبات شبکه استفاده می‌شود.
زبان‌های جاوا، جاوا اسکریپت، اکشن اسکریپت و VB اسکریپت:
زبان‌هایی هستند که اغلب برای سوء استفاده از رایانه استفاده می‌شوند. سوء استفاده آنها از ضعف موجود در سیستم عامل، برنامه و یا هرکدام از نرم افزارهای دیگری با افزونه‌های برنامه‌های کاربردی است. این سوء استفاده‌ها در اشکال و اندازه‌های متنوع وجود دارد اما برخی از آنها از رایج ترین حملات برای تزریق SQL (روش تزریق کد) و تزریق اسکریپت به وبسایت (اسکریپت‌های مخربی که وب سایت‌های معتبر تزریق می شود.) استفاده می‌شود.
– برای حملات از راه دور بر روی سرورها، زبان برنامه نویسی Python در بین هکرها محبوب تر است. این زبان برنامه نویسی از زبان C ساده تر است و نیازی به ترجمه کد منبع به کد دیگری نیست.
– برای برنامه نویسی بدافزارهای مخرب در سطح بالا از زبان برنامه نویسیC# و C++ استفاده می کنند. این نوع از بدافزار پیچیده تر از ویروس است و می‌تواند مقدار قابل توجهی از زمان را صرف توسعه‌ی خود کند. به عنوان مثال، بدافزار مخرب Point Of Sale در سال ۲۰۱۳ حملات هدفمند خود را بر روی خرده فروشان در ایالات متحده ایجاد کرد. حدود ۱۱۰ میلیون از شماره حساب، تاریخ انقضا و کد CVV را به سرقت برده است.
– اکثر برنامه‌های تلفن همراه از زبان برنامه نویسیJava  و گاهی اوقات از زبان C و C++ استفاده می کنند، در نتیجه هکرها زمانیکه تلفن‌های همراه را مورد هدف قرار می‌دهند  به سمت زبان برنامه نویسی جاوا گرایش پیدا می کنند.
فروش در دارک وب
تمامی هکرها برنامه نویس نیستند، بسیاری از آنها به سادگی وارد دارک وب می شوند و بدافزارهای مخرب مورد نظر خود را که توسط شخص دیگری طراحی شده است را خریداری می کنند. به عنوان مثال Ransomware-as-a-Service در دارک وب در چند سال گذشته بوجود آمده است.
هکرهای زبان برنامه نویسی سطح بالا، از کدهای مورد علاقه‌ی خود برای ساخت باج افزار استفاده می کنند.
Affiliate (وابسته)، یک هکر سطح پایین زبان برنامه نویسی است که برای استفاده از باج افزار عضو شده است.
برخی از پکیج‌ها کد باج افزار را برای استفاده از یک مدل اشتراک گذاری سود، رایگان هستند. برنامه نویس کد به صورت بازاریابی پورسانتی کار می‌کند.
هنگامیکه قربانیان باج را از طریق بیت کوین برای رمزگشایی داده‌های خود پرداخت می کنند، اغلب این پرداخت را به حساب برنامه نویسان ارسال می کنند.
و سپس برنامه نویسان سهام را بین وابسته‌ها توزیع می کند. این میتواند گاهی تا ۸۰ درصد باشد.
منبع: سایبرلند

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.