امن ترین ابزارهای شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۰

کمیته رکن چهارم -مکالمات خصوصی جزء حساس ترین داده های دیجیتال و برنامه های پیام رسان هستند. محرمانه ماندن پیام های کاربران توسط برنامه های اجتماعی مختلف همیشه نشان دهنده امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی آنها بوده است.

همه ما در زندگی روزمره خود ارتباطات پنهانی و خصوصی زیادی داریم که مایل به حفظ این حریم در فضای مجازی هستیم. مهمترین مسئله ایی که کاربران را ترغیب به استفاده از شبکه های مجازی می کند امنیت بالای برنامه مورد نظر است.
با تمامی این تعاریف می توان گفت که یک پیام امن پیامی است که هنگام نقل و انتقال توسط ارائه دهنده و توسعه دهنده میزبان قابل مشاهده نباشد. این بدان معنی است که فقط افرادی بتوانند پیام را ببینند که مستقیقا با هم در تعامل باشند. (نه دولت و نه توسعه دهندگان)
چندین برنامه شبکه ای اجتماعی در فضای اینترنت به طور رایگان وجود دارد که تا به امروز اطلاعات صد در صد کاملی از آنها یافت نشده با این حال همیشه در حوزه امنیت مدعی بوده اند. ما بر اساس نتایج گزارشات و بررسی های فنی، ۱۰ پیام رسان ایمن دنیا را به ترتیب به شماها معرفی خواهیم کرد.
در این مقاله می توانید لیستی از برنامه های پیام رسان های امن را مشاهده کنید. نکته مهم در این ابزارها این است که در طول فرایند ارتباطات هیچ شخص ثالثی نمی تواند مکالمات “پنهانی” کاربر را بخواند مگر اینکه به کلید خصوصی آن دسترسی داشته باشد.
بنا بر ادعای توسعه دهندگان این ابزارها، حتی خودشان نیز قادر به مشاهده پیام های کاربر نیستند و هکرها یا مقام های دولتی توانایی شنود مکالمات را ندارند ” این ادعا مستقلا توسط ما تایید نمی شود و صرفا بر اساس مشاهدات نگارش صورت گرفته است.”
پیام امن چیست؟
همانطور که در بالا گفته شد، این برنامه ها به سادگی به شما کمک می کنند تا تمام پیام های خود را خصوصی نگه دارید. اساساً پیام رسانی ایمن، فرایندی برای امن سازی داده ها است که فقط به فرستنده و گیرنده اطلاعات امکان رمزگشایی و مشاهده پیام های منتقل شده در بین آنها را می دهد. بنابراین می توانید با دریافت یک برنامه پیام رسانی رمزگذاری شده ایمن در تلفن هوشمند خود به راحتی تمام پیام های خود را ایمن نگه دارید.
بسیاری از برنامه های موجود در فضای اینترنت به شما کمک می کنند مکالمات خود را بر روی سرور رمزگذاری شده انجام دهید، این بدان معناست که اشخاص ثالث قادر به دیدن هیچ یک از پیام های شما نخواهند بود.
لیستی از ابزارهای امن دنیا تهیه شده  که در زیر به آنها اشاره کرده و بررسی خواهیم کرد.

Top 10 Secure Messaging Apps 2020

  • Signal Private Messenger
  • Telegram
  • Cyphr
  • WhatsApp
  • Silence
  • Viber Messenger
  • iMessage
  • Threema
  • Wickr Me
  • Silent Phone

Signal Private Messenger

Telegram 

Cyphr

WhatsApp

Silence

Viber Messenger

iMessage

Threema

Wickr Me

Silent Phone

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.