چگونه Endpoint Security می تواند نقش اساسی در امنیت شبکه سازمانی داشته باشد

کمیته رکن چهارم – امروزه یکی از مهمترین فرآیندهای برنامه های امنیتی شامل حفاظت از نقاط پایانی یا به اصطلاح Endpoint است. نوع دستگاه هایی که در نقاط پایانی قرار دارند شامل سیستم های دسکتاپ، لپ تاپ ها، تلفن های هوشمند، ایستگاه های کاری، دستگاههای اینترنت اشیاء (IoT) و … می باشد. کاربرانی که از این سیستم ها استفاده می کنند عموما حوزه دید امنیتی ندارند و با مخاطرات سایبری آشنا نیستند بنابراین حفظ امنیت در این نقاط بسیار حائز اهمیت است.

در یک شبکه سازمانی نقاط پایانی نشانگر محدوده های اصلی آسیب پذیر و مجرای ورودی مجرمان سایبری بوده و کاربران این نقاط درگیری های زیادی با بدافزارها و ویروس های کامپیوتری داشته اند. همچنین در این نقاط، مهاجمان سایبری کدهای دلخواه خود را اجرا کرده و از آسیب پذیری ها بهره برداری می کنند.امروزه نیروی کار سازمانی زیادی وجود دارد که از نقاط پایانی خارج از سازمان به منابع داخلی متصل می شوند و به طور فزاینده ای شبکه سازمان را در معرض حملات سایبری قرار می دهند.

چرا حفاظت از نقاط پایانی بسیار مهم است؟

این یک تصور رایج و اشتباه است که برنامه های آنتی ویروس می توانند از حملات هدفمند و مداوم هکرها جلوگیری کنند. از طرفی سازمان ها دائماً در معرض خطر هستند زیرا با افزایش روز افزون نقاط پایانی و همچنین متدهای مختلف حملات سایبری، سیستم امنیتی آنها ضعیف تر می شود.

برای محافظت کامل از شبکه و داده های سازمانی و همچنین نقاط پایانی مانند تلفن های همراه، لپ تاپ ها، ایستگاه های کاری و سرویس دهی (با محاسبه افزایش روزافزون نقاط پایانی) باید از سیستم امنیت Endpoint که به صورت متمرکز کنترل می شود استفاده کرد.

Endpoint چگونه شبکه را ایمن می کند

سیستم امنیتی Endpoint داده ها را رمزگذاری کرده و امنیت کنترل برنامه های کاربردی و دسترسی به شبکه را با آنالیز دقیق بهینه تر می کند

کنترل بیشتر بر روی دستگاه های انتهایی که می توانند نقطه ورود بدافزارها و فعالیت های مخرب باشند. و همچنین فعالیت مشکوک را رصد و مسدود می کند.
با رمزگذاری اطلاعات در نقاط انتهایی و سخت افزارهای ذخیره سازی قابل جابجایی مانند هارد اکسترنال، می توانید از نشت داده ها و از بین رفتن اطلاعات جلوگیری کنید.
با کنترل اینکه کدام برنامه ها می توانند به شبکه دسترسی پیدا کنند، از ایجاد آسیب پذیری های شبکه جلوگیری می شود تا برنامه های غیرمجاز اجازه فعالیت نداشته باشند.
محافظت بیشتر با آنالیز Endpoint

مسدود کردن بدافزار به خودی خود کافی نیست زیرا ممکن است کد مخرب موجود در حافظه دستگاه باقی بماند. آنالیز و تحلیل Endpoint یک راه حل اتوماتیک برای مشاغل و سازمان های بزرگ محصوب می شود چرا که تک تک کدهای موجود در حافظه یک دستگاه انتهایی را تجزیه و تحلیل کرده و عوامل مخرب را حذف می کند.

از فن آوری آنالیز بدافزاری برای اسکن کردن حافظه دستگاه هایی که در نقاط پایانی قرار دارند استفاده می شود تا از تهدیدات مختلفی که در این نقاط ممکن است بروز دهد جلوگیری شود. این تهدیدات عبارتند از:

Fileless malware

Packed malware

Multi-stage malware

Unauthorized code-injections

 

منبع: ایران سایبر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.