کلاه‌برداری اینترنتی از شهروندان با راه ‌اندازی کانال تلگرامی همدم یاب

کمیته رکن چهارم – رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: فردی که با راه‌اندازی کانال تلگرامی همدم یاب، اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان می‌ کرد توسط پلیس فتا استان مرکزی شناسایی و دستگیر شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی رسیدگی به شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاه‌برداری با عنوان همسر یابی در کانال تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: پس از حضور شاکی در پلیس و ثبت اظهارات وی مشخص شد، شاکی با مشاهده تبلیغات کانال همدم یابی فریب‌خورده و اقدام به واریز ۵۰ میلیون ریال به‌حساب گرداننده کانال می‌ کند که پس از واریز وجه متوجه می‌شود که مورد سوء استفاده و کلاه‌برداری از جانب گرداننده کانال قرارگرفته است.

این مقام انتظامی افزود: با جمع‌آوری ادله و مستندات پرونده و انجام اقدامات فنی و پلیسی توسط کارشناسان این پلیس، طی هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی متهم در محل سکونت خود دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از انتقال متهم به این پلیس ، ابتدا وی منکر بزه ارتکابی خود شد که پس از رویارویی با ادله و مستندات این پلیس لب به اعتراف گشود.

سرهنگ آنقی در ادامه بیان داشت: متهم با ترفند راه‌اندازی کانال تلگرامی با عنوان ازدواج حلال و اسلامی قربانیان خود را ترغیب به واریز وجه به‌حساب خود می کند و پس از تراکنش انجام‌ گرفته و واریز وجه توسط قربانیان، دیگر تماس آنان را پاسخگو نبود.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی به کاربران هشدار داد: فعالیت سایت‌ها و کانال‌های همسریابی و همدم یابی فاقد مجوزهای لازم هستند و تنها بر اساس منافع مالی گردانندگان طراحی‌شده‌اند و وجود سایت‌ها و کانال‌های صیغه یابی و همسریابی موجب افزایش سن ازدواج، سست شدن بنیان خانواده و افزایش بی بند و باری در جامعه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاه‌بردار قرار نگیرند و درصورتی ‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.