فیس بوک از خودکشی کاربران جلوگیری می‌کند

۱کمیته رکن چهارم – فیس بوک ابزاری جدیدی برای کاربران افسرده خود عرضه کرده تا جلوی خودکشی آنها را بگیرد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،فیس بوک ابزاری تحت عنوان جلوگیری از خودکشی با هدف شناسایی سریع افراد در معرض این خطر طراحی کرده تا به نیازهای شخصی و عاطفی مهم این افراد رسیدگی شود و از وخامت حال و اقدام به خودکشی آنها در حد امکان جلوگیری کند.

در سال‌های اخیر بسیاری از روان‌شناسان و کارشناسان آموزشی هشدار داده‌اند که شبکه‌های اجتماعی و سایر سرویس‌های اینترنتی آثار منفی روحی و روانی بر کاربران خود گذاشت‌ اند و احساسات منفی مانند انزواطلبی، افسردگی، از خود بیگانگی و … را در آنها تقویت کرده‌اند و اینک فیس بوک برای پاسخ به این اتهامات وارد عمل شده و چنین ابزاری طراحی کرده است.

کاربران می‌توانند از طریق ابزار یادشده پست‌های کاربر دیگری را به‌عنوان محتوایی در مورد خودکشی علامت‌گذاری کنند. در این صورت فردی که پست افراد دیگر را علامت‌گذاری کرده توصیه‌هایی از سوی فیس بوک برای کمک‌رسانی دریافت می‌کنند.

در مراحل بعدی با خود فرد تماس گرفته شده و از وی خواسته می‌شود تا برای دریافت کمک با کسی صحبت کند و همچنین توصیه‌هایی به او ارائه می‌شود. فیس بوک همچنین فرد موردنظر را در لیست بررسی خود قرار می‌دهد و از دوستان او می‌خواهد که در صورت نیاز با خدمات اورژانس تماس بگیرند. این سایت به صورت ۲۴ ساعته گزارش‌های دریافتی در این زمینه را بررسی کرده و به ترتیب اولویت به آنها رسیدگی می‌کند.

این خدمات فعلاً تنها در آمریکا ارائه می شود اما قرار طی ماه های آینده در برخی کشورهای دیگر جهان نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع : خبر گزاری فارس

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.