اپل به‌روزرسانی وردپرس را مسدود کرد

کمیته رکن چهارم – شرکت اپل، به‌روزرسانی‌های برنامه وردپرس را برای مجبور کردن پشتیبانی از IAP مسدود کرد.

مت مولن‌وِنگ (Matt Mullenweg)، مؤسس «Wordpress» در توییتر نوشت که برنامه رایگان وردپرس در «iOS» اخیراً به‌روزرسانی نداشته است، زیرا : «ما از طریق «App Store» مسدود شده‌ایم.»

براساس توییت مولن‌وِنگ، هیچ راهی برای شرکت در صدور به‌روزرسانی یا رفع اشکال تا زمان لغو خریدهای درون برنامه‌ای پشتیبانی تقاضا برای برنامه‌های «Wordpress.com» وجود ندارد.

وی اظهار داشت: «در حالی که شرکت برنامه خرید برنامه‌ها را به عنوان ویژگی مطرح نمی‌کند، راه‌های پیچیده‌ای وجود دارند که شما می‌توانید از طریق پیش‌نمایش‌ها، اسناد و غیره به برنامه وب دسترسی پیدا کنید. ما پیشنهاد کردیم که براساس سرور نماینده کاربر مسدود شود، اما این کار به نظر کافی نبود.»

هنوز مشخص نیست که چرا یک مسدود کردن ساده برای اپل کافی نیست، اما ظاهراً شرکت این تصمیم‌گیری را طبق بخش پرداخت توافق‌نامه توسعه دهنده خود انجام داده است.

اپل بیش از شرایط توافق‌نامه و همچنین با بررسی دقیق تسلط بر بازار و چگونگی کنترل توسعه‌دهندگان از طریق فروشگاه App خود با «Epic Games» به مقابله پرداخت. اکنون زمان جالبی برای کاهش این قدرت است، به ویژه هنگامی که محدود کردن اصلاحات یا به‌روزرسانی‌ها می‌تواند مشکلاتی را برای توسعه‌دهنده برنامه و کاربران ایجاد کند.
منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.