سوءاستفاده از واکسن کرونا برای فیشینگ

کمیته رکن چهارم – کارشناسان شرکت امنیت سایبری گروپ آی‌بی در گزارشی اعلام کردند ۲۰ سایت جعلی شناسایی کرده‌اند که با بهره‌گیری از موضوعاتی همچون واکسیناسیون کرونا ویروس اقدام به حملات فیشینگ کرده‌اند.

کارشناسان شرکت امنیت سایبری گروپ آی‌بی در گزارشی اعلام کردند ۲۰ سایت جعلی شناسایی کرده‌اند که با بهره‌گیری از موضوعاتی همچون واکسیناسیون کرونا ویروس اقدام به حملات فیشینگ کرده‌اند.

به گفته کارشناسان این شرکت، مهاجمان با رصد اخبار روز دنیا و از زمانی که وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده نخستین واکسن پیشگیری از کوید-۱۹ به نام «Sputnik V» را ثبت کرده، سوژه‌های خوبی همچون واکسن ضد کرونا ویروس برای فعالیت‌های خود انتخاب کرده‌اند.

طبق گزارش گروپ آی‌بی، در نگاه اول این سایت‌ها منابع خبری آگاهی‌بخش به نظر می‌رسند، اما بسیاری از آن‌ها اقدام به حملات فیشینگ و سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی به بهانه واکسیناسیون می‌کنند.

شرکت امنیت سایبری سرچ اینفورم (SearchInform) نیز در گزارشی اعلام کرده از آغاز ماه ژوئیه در رونت ۶۶ سایت با موضوع کرونا ویروس ثبت‌شده که ۲۸ مورد از آن‌ها مربوط به واکسن کرونا ویروس بوده است. ثبت دامنه‌های مربوط به کرونا و واکسن آن از ۲۲ ژوئیه تا ۱۱ آگوست ادامه داشته است.

طبق گزارش این شرکت، ۹۰ درصد این سایت‌ها به نام اشخاص حقیقی ثبت‌شده‌اند، اگرچه همه آنها فیشینگ نبوده و برخی متعلق به فروش محلول‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک نیز هستند.

به گفته کارشناسان شرکت‌های مذکور، افزایش روزانه تعداد دامنه‌های مربوط به کرونا و واکسن آن، تشخیص سایت‌های جعلی و معتبر را سخت می‌کند و کاربران باید دقت داشته باشند اطلاعات مربوط به داروها و واکسن‌های کروناویروس را از منابع رسمی دنبال کنند.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.