ایجاد یک گذرواژه قوی برای سایت

کمیته رکن چهارم – ایجاد یک گذرواژه قوی برای یک سایت کار ساده‌ای است که گاهی از انجام آن طفره می‌رویم.

گذرواژه‌ها می‌توانند بسیار دردسرساز شوند به خصوص اگر اکانت‌های مختلف متعددی داشته باشید. ممکن است در آینده یک فناوری جایگزین این گذرواژه‌ها شود همان طور که بسیاری از تلفن‌های هوشمند در حال حاضر از اسکنر چهره یا اثر انگشت استفاده می‌کنند. اما در حال حاضر ناچاریم از گذرواژه استفاده کنیم و این به معنای آن است که باید بدانیم چگونه گذرواژه‌های قوی و منحصربه‌فردی برای حفاظت از اکانت‌هایمان ایجاد کنیم.

شکستن یک گذرواژه قوی برای هکرها دشوار است و در کل هرچه یک گذرواژه پیچیده و طولانی‌تر باشد، قوی‌تر خواهد بود.

یک گذرواژه ضعیف، گذرواژه ساده‌ای است که به‌راحتی در کتاب لغت پیدا می‌شود یا یک عبارت ساده مانند «پسورد۱۲۳» است. هکرها فهرست طولانی از گذرواژه‌های متداول دارند و استفاده از گذرواژه‌های ساده مثل این است که اصلا گذرواژه‌ای نداشته باشید.

هکرها برای شکستن گذرواژه‌ها چندین روش متداول دارند و شکستن گذرواژه‌های ساده و کوتاه برای آنها موفقیت بیشتری دارد.

اگر گذرواژه‌های شما پیچیده‌تر باشد و به جای یک کلمه ساده شامل چندین عدد و سمبل باشد، شکستن آن برای هکرها به راحتی یک گذرواژه ساده نخواهدبود. در حملات هکرها هر ترکیب احتمالی امتحان می‌شود. هرچه رایانه‌ها سریع‌تر می‌شوند، شکستن گذرواژه‌های کوتاه و ضعیف برای هکرها راحت‌تر می‌شود.

ابزارهای آنلاینی وجود دارند که به کاربران نشان می‌دهند گذرواژه‌شان تا چه حدقوی است.

خوشبختانه ایجاد یک گذرواژه قوی پیچیده نیست. می توانید این دستورالعمل را دنبال کنید:
– گذرواژه‌تان را طولانی کنید. هرچه طولانی‌تر باشد بهتر است. بسیاری از وب سایت‌ها گذرواژه‌ای را می‌خواهند که حداقل هشت کاراکتر باشد و در برخی از سایت‌ها گذرواژه ۶ کاراکتری هم پذیرفته می‌شود اما تا زمانی که سایت اجازه دهد هرچه گذرواژه‌تان را طولانی‌تر کنید بهتر است. یک گذرواژه ۱۲ کاراکتری مطلوب است.

– از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و سمبل‌ها استفاده کنید.

– اگر از یک برنامه پسوردمنیجر استفاده می‌کنید می‌توانید اجازه دهید به طور اتوماتیک یک گذرواژه قوی و طولانی برای شما بسازد.

همچنین کارهایی است که نباید انجام دهید:
– هرگز از گذرواژه‌تان برای سایت دیگری استفاده نکنید. گذرواژه باید منحصربه‌فرد باشد.

– از سمبل‌های جایگزین استفاده نکنید مثلا به جای حرف A از @ استفاده نکنید چون هوشمندانه نیست و به راحتی توسط ابزارهای هک حدس زده می‌شود.

– از کلمه‌ها و عبارت‌های متداولی مانند qwerty یا کلماتی که برای شما اهمیت دارند مانند نام اعضای خانواده‌تان استفاده نکنید.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، مهم نیست گذرواژه‌تان چقدر پیچیده باشد. هرگز نباید آن را دوباره برای دسترسی به اکانت خود در سایت دیگری استفاده کنید، زیرا ممکن است همه اکانت‌های شما با هک شدن گذرواژه‌تان به خطر بیفتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.