حمله هکر به واتس‌اپ با یک بمب متنی

کمیته رکن چهارم – طبق گزارش‌ها شیوه‌ای جدید از هک کردن به وسیله بمب متنی در واتس‌اپ مشاهده شده است که می تواند گوشی همراه را از کار بیندازد.

پیام‌رسان واتس‌اپ هرروزه قابلیت‌ها و به‌روز‌رسانی‌های جدید‌تری را معرفی می‌کند. برخی از این به‌روز‌رسانی‌ها با هدف جلوگیری از دسترسی هکرها به داده‌های شخصی گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌ها، هکرها در حال استفاده از بمب‌های متنی در واتس‌اپ هستند که می‌تواند گوشی‌های هوشمند را فریز (ثابت نگه داشتن و بی‌حرکت کردن) کند و سپس از کار بیندازد.

سخنگوی واتس‌اپ وجود این مشکل را تایید کرد و گفت: «واتس‌اپ یک نسخه به‌روزرسانی را در آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار iOS خود منتشر کرده است که تمرکز آن بر روی حل این مشکل است. ما مانند دیگر محصولات فناوری‌محور، کاربران را تشویق به به‌روز نگه داشتن واتس‌اپ و سیستم‌های عملکردی گوشی‌های هوشمندشان می‌کنیم و به آنها توصیه می کنیم همواره نسخه‌های به‌روز را بلافاصله پس از انتشار، دانلود کنند.»

چندی پیش یکی از کاربران در زیر توئیت نظرخواهی حساب WaBetaInfo در مورد قابلیت‌های جدید واتس‌اپ، درباره وجود شیوه‌ای جدید از هک و فرستادن یک بمب متنی در این پیام‌رسان هشدار داد و آنها در پاسخ گفتند که ما چند هفته پیش این مشکل را مطرح کردیم توضیح دادن در مورد آن سخت است و شما هر دفعه‌ای که این پیام‌ها را باز می‌کنید باعث از کار افتادن کامل برنامه واتس‌اپ می‌شود. منشاء و مبدا این پیام می‌تواند برزیل باشد. چرا که این نوع فعالیت‌ها در این کشور عادی است.

این شیوه از هک کردن از میانه‌های ماه آگوست آغاز شده است و در حال گسترش در سرتاسر دنیاست.

بمب متنی چیزی به جز یک‌سری کاراکترهای خاص نیست که هیچ شکل و معنای مشخصی ندارند. دلیل خرابی برنامه واتس‌این است که آنها معنای این پبام ها را متوجه نمی‌شوند. این پیام متنی می‌تواند باعث هنگ کردن و عمل نکردن گوشی همراه شما شود که حتی با باز و بسته کردن برنامه هم این مشکل برطرف نمی‌شود.

شما نباید هیچ پیامی حاوی این نوع کاراکترها را از طرف فرد یا مخاطبی ناشناس باز کنید. شما می‌توانید به تنظیمات حریم خصوصی خود بروید و گزینه فقط مخاطبان مجاز به اد کردن من در چت یا گروه هستند را به جای دسترسی همه افراد به آن فعال کنید.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.