آیا VPNهای رایگان برای ما مفید هستن

کمیته رکن چهارم – فیلترشکن‌های زیادی هستند که وعده حفظ حریم امنیتی را به کاربران می‌دهند. آنها ادعا می‌کنند که نام و تاریخچه جست‌وجوی شما را پنهان می کنند. اما باور نکنید! وی‌پی‌ان‌های رایگان برای شما بد هستند‌.

فضای اینترنت هیچ امنیتی را برای حریم خصوصی شما قائل نیست. ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنت، می‌توانند تاریخچه جست‌وجوی شما را بفروشند، دولت می‌تواند از شما جاسوسی کند و غول‌های فناوری می‌توانند داده‌های شما را جمع‌‌آوری کنند و شما را در فضای وب دنبال کنند.

بسیاری از مردم رو به استفاده از وی‌پی‌ان‌ها یا شبکه مجازی اختصاصی آورده‌اند و گمان می کنند این فیلترشکن‌ها می‌توانند آنان را از تیررس جاسوسان در امان نگه دارند. فیلترشکن اولین‌بار برای کارمندانی طراحی شده بود که باید از خانه خودشان به صورت مجازی به شبکه محل کار خود وصل می‌شدند.

امروزه می‌توان از این فیلتر‌شکن‌ها برای پنهان کردن ترافیک آنلاین اینترنت و همچنین فریب دادن سرویس‌های پخش در مورد کشور مبدأ شما، مورد استفاده قرار گیرد.

این بدین معنا نیست که همه فیلترشکن‌ها مخرب هستند و برای دزدی اطلاعاتی طراحی شده‌اند، اما مشکل از جایی است که شما نمی‌توانید آنچه را که در پشت‌پرده می‌گذرد، پیش‌بینی کنید. فیلترشکن بسیار کارآمد است اما باید با محدودیت‌های آن آشنا شویم.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.