پای مرگ‌های باج‌افزاری به بیمارستان‌ها رسید

کمیته رکن چهارم – این روزها درباره حملات باج‌افزاری که نفس سیستم‌های درمانی را گرفته است و جان بیماران را تا سر حد مرگ به خطر انداخته‌است بسیار می‌شنویم.

حملات سایبری به صنایع خدمات درمانی مشکلات زیادی را به وجود آورده است و در چند وقت اخیر تعداد آنها بیشتر شده است.

پس از حمله باج‌افزاری به شرکت ارائه‌دهنده خدمات درمانی eReserch Technology که از دو هفته قبل استارت خورد، روند انجام آزمایش‌های بالینی کند شده است.

IQVIA، شرکت تحقیقاتی که روند تولید واکسن کووید-۱۹ توسط شرکت آسترازنکا را مدیریت می‌کند و شرکت بریستول مایرز اسکوئیب،مسئول گروه توسعه‌دهنده تست سریع کرونا، دو هدف اصلی و بزرگ مهاجمان بوده‌اند.

بنا به گفته این دو شرکت، به لطف تهیه نسخه پشتیبانی، اثرات این حمله محدود بوده است. اما دیگر زیرمجموعه‌های شرکت جهانی ERT تحت تاثیر این حملات قرار گرفته‌اند و تاثیر گذاری آن بر روی آزمایش‌های کرونا نامشخص است.

معلوم نیست چه کسی پشت این حملات باج‌افزاری است و ERT جزییاتی از واکنش خود به این باج‌خواهی را منتشر نکرده است و هیچ‌‌کس نمی‌‌داند که آیا این شرکت جهانی خواسته آنها را قبول کرده است یا خیر.

این اتفاقات در حالی رخ داد که چند روز پیش از آن یک‌ کمپین بزرگ‌ مشکوک بر علیه سرویس‌های جهانی سلامت، کار مراقبت از بیماران را دچار اختلال کرد. چند هفته پیش از این اتفاق نیز یک‌ بیمار آلمانی به دلیل یک حمله باج‌افزاری به یکی از بیمارستان‌های این کشور جان باخت.

باج‌افزار ظاهراً به صورت عمیق‌تری به سیستم‌های درمانی نفوذ کرده است و تاثیرات منفی محسوسی بر روی این سیستم‌ها گذاشته است، آن هم در زمانی که بیشتر از هر وقت دیگری به این سیستم‌ها نیاز است.

مرجع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.