رفع آسیب‌پذیری پلاگین امنیتی Loginizer وردپرس

کمیته رکن چهارم –  پلاگین محبوب امنیتی Loginizer WordPress آسیب‌پذیری را که بیش‌ از یک‌میلیون سایت را تهدید می‌کرد برطرف کرد.

پلاگین محبوب امنیتی Loginizer WordPress ‫آسیب‌پذیری با شناسه CVE-۲۰۲۰-۲۷۶۱۵ را رفع کرده است که بیش از یک‌میلیون سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این آسیب‌پذیری که نسخه‌‌های پیش از نسخه ۱.۶.۴ پلاگین را تحت تاثیر قرار می‌دهد اجازه تزریق SQL و حمله XSS را به مهاجم راه دور می‌دهد.

مهاجم احراز هویت‌نشده در صورتی که موفق به تزریق SQL شود، می‌تواند داده‌های پایگاه‌ داده را تغییر دهد. حمله استفاده شده علیه این افزونه که با عنوان تزریق Blind SQL شناخته می‌شود با واردکردن داده‌هایی به بخش ورودی باهدف دریافت پاسخ خطا انجام می‌گیرد. که در این افزونه داده ورودی آسیب‌پذیر “username” است.

مسئله Loginizer به تزریق SQL محدود نمی‌شود و اکسپلویت دوم منجر به XSS stored می‌شود. در این حمله مهاجم معمولاً می تواند به‌صورت مستقیم فایل‌های آلوده را تزریق کرده و سایت WordPress یا اطلاعات هویتی کاربر را در اختیار بگیرد.

WordPress به‌روزرسانی اجباری را فعال کرده است. اکثر سایت‌هایی که از این پلاگین استفاده می‌کنند (تقریباً ۸۹ درصد) باید پلاگین خودشان را با موفقیت به‌روزرسانی کرده باشند.

توصیه می‌شود که همه ناشران WordPress که از پلاگین امنیتی Loginizer استفاده می‌کنند، نسخه پلاگین خود را بررسی کرده و در صورت نیاز به‌روزرسانی‌های لازم را انجام دهند.

مرجع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.