امنیت سایبری گیمرها با این هفت‌ راهکار ممکن می‌شود

کمیته رکن چهارم – کارشناسان امنیتی، هفت مورد را به گیمرها گوشزد کرده‌اند تا آنها از هرگونه حمله از سوی هکرها مصون باشند.

تعطیلات کرونایی و ماندن افراد در خانه‌ها، گیمرها را به یکی از محبوب‌ترین هدف‌ها برای هکرها تبدیل کرده‌است. گیمرها می‌توانند با عمل به این هفت توصیه امنیتی از خطر هک شدن در امان بمانند.

به‌راحتی اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید

گیمرها نباید اطلاعات شخصی خود مانند نام و تاریخ تولد خود را با دیگران به اشتراک بگذارند چون مهاجمان به‌راحتی می‌توانند حساب‌های بانکی را با نام آنها به وجود بیاورند و از آن سوءاستفاده کنند.

مراقب شبکه‌های خانگی خود باشید

بسیاری از افراد، گذرواژه پیش‌فرض روترهای خانه خود را تغییر نمی‌دهند. به گیمرها توصیه می‌شود تا گذرواژه‌های قوی را روترهای خود در نظر بگیرند. گیمرها همچنین باید به سرویس میزبانی وارد شوند، چون این سرویس می‌تواند دسترسی به وب‌سایت‌های آلوده به باج‌افزار را مسدود کند. آخر هم اینکه آنها باید شبکه خود را بخش‌بخش کنند.

استفاده از تایید هویت‌های چندعاملی

گیمرها باید با استفاده تاییدهای هویت چند عاملی از حساب‌های خود محافظت کنند و برای هر پلتفرم بازی از گذرواژه‌های متفاوتی استفاده کنند. استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Google Authenticator و Authy برای این کار توصیه می‌شود. این کار بهترین روش برای در امان ماندن از حمله هکرها است.

فاصله گرفتن از چت

گیمرها علاقه زیادی به چت کردن دارند و این می‌تواند آنها را به طعمه‌ای برای هکرها تبدیل کند. قرار دادن بدافزار در گفت‌وگوها کار ساده‌ای برای هکرها محسوب می‌شود.

خرید نکردن از فروشگاه‌ها و برنامه‌های متفرقه

معمولا گیمرها به دنبال آن هستند تا با خرید کدهای تقلب و ویژگی‌های دیگر، سطح بازی خود را بالا ببرند. این اقدام می‌تواند اطلاعات آنها را درمعرض خطر قرار دهد. چون این ابزارها، عملکردی مشابه با بدافزارها دارند.

غیر فعال‌سازی یونیورسال پلاگ اند پلی

یونیورسال پلاگ اند پلی مجموعه‌ای از پروتکل‌های شبکه است که به دستگاه‌های شبکه مانند رایانه‌های شخصی، چاپگرها، دروازه‌های اینترنت، نقاط دسترسی وای‌فای و دستگاه‌های تلفن همراه اجازه می‌دهد تا به‌طور یکپارچه حضور یکدیگر را در شبکه کشف کرده و خدمات شبکه عملکردی را برای اشتراک داده ایجاد کنند. وقتی این پروتکل‌ها فعال باشند، هکرها می‌توانند از دستگاه‌ها سوء‌استفاده کنند.

مراقب کلاهبرداری‌های حین خرید و بازی آنلاین باشید

گیمرها باید حسابی مراقب برخی از بازی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین باشند وگرنه مهاجمان می‌توانند آسیب‌های جدی به آنها وارد کنند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.