احتمال سرقت اطلاعات واکسن‌های اروپایی توسط هکرهای چینی و روس

کمیته رکن چهارم – گزارش‌های منتشر شده خبر از این دارند که هکرهای روسی سعی در کسب کردن اطلاعات مربوط به واکسن شرکت فایزر داشته‌اند و هکرها چینی نیز فعالیت‌هایی مشابه را از خود نشان داده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده خبر از این دارند که هکرهای روسی سعی در کسب کردن اطلاعات مربوط به واکسن شرکت فایزر داشته‌اند و هکرها چینی نیز فعالیت‌هایی مشابه را از خود نشان داده‌اند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی روزنامه آلمانی De Volkskrant مشخص شده است که روسیه و چین حملات سایبری را علیه آژانس‌های داروی اروپا انجام داده‌اند.

این اطلاعات نشان از آن دارند که این حملات در ماه دسامبر شروع شده و اسناد و اطلاعات مربوط به واکسن‌ها و فرایند درمان ویروس کووید ۱۹ را هدف قرار داده بودند.

البته هدف از این هک، تخریب نبوده بلکه هکرها تنها اطلاعات را شنود و و موارد مهم را برای استفاده خود سرقت کرده بودند که این امر موجب شد تا واکسن‌های شرکت‌های فایزر و BioNTech بیشترین میزان آسیب را ببینند.

در بخش دیگری از این گزارش مشخص شده است که چین در طول نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی و در فازهای اولیه همه‌گیری این ویروس، هک کردن اطلاعات تحقیقات دارویی را آغاز کرده بوده است و روسیه مدتی بعد به این فرایند ملحق شده است.

البته هنوز هدف اصلی از این هک مشخص نشده است و معلوم نیست که اطلاعات دزدیده شده به چه کاربری‌هایی اختصاص داده شده‌اند. همچنین کشورهای چین و روسیه هرگونه دست داشتن در این هک‌ها را تکذیب کرده‌اندو

با توجه به شرایط موجود و افشا شدن هک شدن مایکروسافت توسط هکرهای چین، به نظر می‌رسد که تنش‌های دیجیتالی میان شرق و غرب در حال اوج گرفتن است و با این شرایط بعید نیست که به زودی شاهد افشای اطلاعاتی بیشتر از هک‌های دیگر اعمال شده از سوی هر یک از طرفین باشیم.

منبع : ایتنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.