افزایش قربانیان برنامه‌های جعلی Zoom

کمیته رکن چهارم – افزایش محبوبیت نرم‌افزار ویدئو کنفرانس زوم (Zoom) موجب شده است بسیاری از مجرمان سایبری با شبیه‌سازی این برنامه به برنامه‌های مخرب به دستگاه‌های کاربران نفوذ کنند.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شمار کاربرانی که از نسخه‌های جعلی سرویس ویدئوکنفرانس زوم استفاده کرده‌اند افزایش‌ چشمگیری داشته است. تعداد قربانیان فایل‌هایی مخربی که در نام آن‌ها از واژه Zoom استفاده‌شده به ۶۰% افزایش‌یافته است.

از ماه ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۰ عده قربانیان ۱۶۸ هزار نفر بوده و از ماه ژوئیه تا دسامبر به ۲۷۰ هزار نفر رسیده است. طی این مدت برنامه زوم که با دورکارشدن کارکنان شرکت‌ها بسیار کاربردی شد همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است.

مهاجمان در پوشش نرم‌افزارهای کاملاً قانونی برنامه‌های تبلیغاتی و مخرب به کاربران ارائه داده‌اند. کاربران بسته‌های جعلی نصب را از سایت‌های غیررسمی یا از طریق لینک‌های پست الکترونیک دانلود کرده‌اند. ایمیل‌ها با استتار در میان اعلان‌های سرویس زوم یا پیام‌های مربوط به برنامه‌های ویژه به کاربران ارسال‌شده‌اند.

به گفته محققان کسپرسکی، ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان نظرسنجی‌های انجام‌شده در سال ۲۰۲۰ یک یا چندین برنامه ویدئو کنفرانس نصب‌کرده‌اند. مجرمان سایبری نتوانسته‌اند از محبوبیت برنامه‌هایی همچون زوم دست بشکند و فعالیت‌های مخرب خود را روی این برنامه‌ها معطوف کرده‌اند.

منبع : سایبران

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.