آشنایی با یک ویژگی حریم شخصی مفید در اندروید

کمیته رکن چهارم – اندروید یک ویژگی حریم شخصی مفید با عنوان « حالت مهمان» دارد که آیفون از آن بهره‌مند نیست.

حتماً تا به حال برای شما پیش آمده است که آیفون خود را به دست کسی داده باشید و سپس به یاد آورید چیزی در گوشی خود دارید که نمی‌خواستید آن فرد تماشا کند‌. شاید یک عکس یا یک آزمایش، یک پیام شخصی خصوصی از محل کار یا هر موردی که به خودتان مربوط باشد.

هر چیزی که باشد ما چیز های حساس زیادی روی گوشی‌های هوشمند خود حمل می کنیم و طبیعی است که چیزهایی را باید خصوصی نگه داریم اما توسعه‌دهندگانی که روی اندروید کار می‌کنند به این موضوع فکر کردند و یک ویژگی به آن اضافه کردند که به شما امکان می‌دهد تلفن خود را به دست فرد دیگری بسپارید و در عین حال اطلاعات خصوصی خود را حفظ کنید.

این ویژگی حالت مهمان نامیده می‌شود. حالت مهمان، یک حساب کاربری موقت روی تلفن هوشمند شما می‌سازد که عاری از هرگونه اطلاعات شخصی شما است. هیچ عکس، مخاطب، پیام و پوشه‌ای روی آن وجود ندارد. این قابلیت همچنین ویژگی تماس را نیز غیر فعال می کند اما می توانید در صورت تمایل آن را فعال کنید.

این قابلیت به طور معمول در بخش تنظیمات> سیستم> پیشرفته> کاربران متعدد (Settings>System>Advanced>Multiple Users) حضور دارد اما همیشه این‌گونه نیست. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید می‌توانید کلمه کاربران را جست‌وجو کنید.

زمانی که این گزینه را پیدا کردید می‌توانید آن را در پایین لیست حساب‌های کاربری گوگل متصل به تلفن خود مشاهده کنید. برای جابه‌جایی حساب روی آن ضربه بزنید و حساب عوض می‌شود. این فرایند سریع است و تنها چند ثانیه طول می‌کشد.

برای بازگشت به حساب اصلی به بخش کاربران متعدد بازگردید و روی گزینه حذف مهمان ضربه بزنید. اگر شما می خواهید به حالت مهمان اجازه دسترسی به تماس‌های خود را بدهید قبل از ورود به حالت مهمان روی دندانه‌های کنار آن ضربه بزنید و تماس‌های تلفنی را فعال کنید.

همچنین برای دسترسی سریع شما می‌توانید این ویژگی را از صفحه قفل فعال کنید. اگر به طور مرتب از این ویژگی استفاده می‌کنید این امر می‌تواند مفید باشد. این یک ویژگی جالب است که اجازه می‌دهد موارد خصوصی خود را به آسانی محرمانه نگه دارید.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.